خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام ابراهیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

وضعیت فعلی مثل زمان شاه‌سلطان حسین شده است/ مصلحت ریاست مجمع در دست رهبری است/ دغدغه این را داریم روزی نیاید که مردم به ما گوش نکنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۵۳

یک عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: نباید فراموش کنیم که زیرمجموعه‌های مقام معظم رهبری وضعیت خوبی دارند و اگر همه اینگونه بر زیرمجموعه‌های خود نظارت داشته باشند کشور سامان پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره لزوم اعتماد مردم به مسئولان گفت: اعتقاد من این است این وضع جامعه که من می‌بینم الان به مسئولان هیچ اعتمادی ندارند که راه‌حل آن این است که چند کار با عجله انجام شود. منظور کارهای اساسی است که بتواند مشکلات معیشتی مردم را سامان دهد.

مسئولان به اشتباهات خود اقرار کنند

وی تاکید کرد: باید کاری کرد که زیرمجموعه‌ها به مردم دروغ نگویند، وعده‌هایی که نشدنی است به مردم ندهند. باید شفافیت را در کارها صادقانه در میان بگذارند. هرچه کارهای مثبت انجام داده‌اند را بگویند و هرجا اشتباه داشته‌اند به اشتباه خود اقرار کنند. من معتقدم اگر این کارها انجام نشود ما وضعیت‌مان وخیم خواهد شد. مردم اصل انقلاب را رها نمی‌کنند اما اگر اعتماد نباشد مسئولان هرچقدر که کار کنند مردم با بدبینی نگاه خواهند کرد و این بدبینی اگر ادامه پیدا کند من نمی‌دانم که به کجا ختم خواهد شد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: مسئولان هنوز فرصت دارند و مردم هنوز خیلی امید دارند و ناامید نشده‌اند و این امید مردم باید تشدید بشود یعنی به گونه‌ای باشد که کارهای مثبتی انجام دهند. به عنوان مثال در بازار نظارتی وجود ندارد و اجناس با قیمت‌های متفاوت فروخته می‌شود. این نظارت اگر درست انجام نشود هرچقدر هم که دولت خدمت کند در مردم اثر نخواهد داشت. باید وضعیت بازار را سامان داد. 

مثل زمان شاه سلطان حسین خوش بین شده‌ایم

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: ناظران در تلوزیون صحبت می‌کنند و می‌گویند دایره نظارت بنده این مقدار است و نمی‌توانم چنین و چنان بکنم. اگر قانون نداریم قانون تصویب کنند، الان مثل زمان شاه‌سلطان حسین شده است. شاه سلطان حسین خوش‌بین بود، این خوشبینی را باید کم کنیم و به وضعیت فعلی بدبین باشیم و برای مردم کار کنیم و بر بازار نظارت کنیم. مردم معیشت خیلی برایشان مهم است. مردمقدرت خرید ندارد.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم منابع کم نداریم و کشور ما ثروتمند است، تصریح کرد: توزیع عادلانه الان وجود ندارد. کلید رفع همه مشکلات مردم در این است که بازار ساماندهی شود.

امورات زیر نظر مقام معظم رهبری به خوبی ساماندهی شده است

ابراهیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرانجام مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون حضور آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جلسات این مجمع  به کجا ختم خواهد شد، اظهار داشت: این در دست مقام معظم رهبری است. مصلحت آن در دست ایشان است. طبعا اگر ایشان ببینند فشلی به وجود آمده سامان می‌دهند. تا به حال کارهایی که زیر نظر مقام معظم رهبری بوده همه‌اش با خوشی و خوبی ساماندهی شده است. 

وی ادامه داد: یک نمونه آن نیروهای مسلح است که مقام معظم رهبری کاری کرده‌اند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران ساماندهی شده است. نباید فراموش کنیم که زیرمجموعه‌های مقام معظم رهبری وضعیت خوبی دارند و اگر همه اینگونه بر زیرمجموعه‌های خود نظارت داشته باشند کشور سامان پیدا خواهد کرد.

دغدغه ما این است که روزی نیاید که مردم به ما گوش نکنند

این عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به پیشنهاد محسن رضایی مبنی بر تقسیم کشور به ایالت‌های اقتصادی، گفت:‌ این چیزی است که مجلس باید تصمیم بگیرد، کاری است که در مجلس گفته می‌شود درنتیجه مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس باید فعال شوند و پیشنهادات مختلف را بررسی کنند که آن‌چه به مصلحت مردم است به آن برسند. 

این سیاستمدار روحانی تاکید کرد:‌ همه دغدغه ما آن است که روزی نیاید که مردم به حرف ما (گوش) نکنند یعنی آن روز روزی است که برای همه مسئولان مصیبت خواهد بود، الان داریم به آن سمت می‌رویم. یعنی حرکت ما به سمتی است که اعتماد اجتماعی را از دست بدهیم و اگر این سرمایه اجتماعی از بین برود انقلاب ما آسیب می‌بیند. رسیدگی به معیشت مردم اورژانسی است. ما باید این را درمان کنیم. اگر درمان نکنیم هیچ‌کدام از این طرح‌ها نمی‌تواند مشکل مردم را حل کند.

احمدی‌نژاد حرفی نزند که عملی نمی‌شود

ابراهیمی درباره صحبت احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه یارانه‌ها تا ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند، بیان کرد: من معتقدم این مساله یارانه‌ها هم فلسفه ای داشت. من در مجلس بودم، هدف از این یارانه‌ها کمک به قشر آسیب پذیر جامعه بود اما الان تعمیم داده شده است . همه یارانه می‌گیرند حتی بیشتر از جمعیت کشور یارانه داده می‌شود. این فاجعه است. دولت باید یارانه طبقه بالا را قطع کند و می‌تواند اعتماد جامعه را کسب کند و به طبقه ضعیف بدهد. 

وی با بیان اینکه اگر یارانه طبقه بالا قطع شود برخی از مشکلات یارانه‌ای حل خواهد شد، اظهار کرد:  اینکه  باید بودجه را برای یارانه افزایش دهند از آن اشتباهات بزرگ است. یعنی در جامعه نقدینگی را افزایش دادن منجر به این تورمی که وجود دارد شده است. به هرحال دولت‌ها با هم تعارض دارند و معتقدم این جزو تعارضات است که انجام می‌شود، واقعا الان موقعیتی است که آدم به حفظ انقلاب بیاندیشد یعنی الان باید فکر کنند که منافع ملی کجاست. حرفی نزنند که نمی‌شود. 

ابراهیمی با طرح این پرسش که مگر ما چقدر بودجه داریم؟، گفت:  همین الان در بودجه مشکل داریم. بودجه جاری ما شده ۹۰ درصد درنتیجه با ۱۰ درصد باقی مانده چه چیز را افزایش بدهیم؟ از کجا بیاوریم؟ از بانک مرکزی استقراض کنیم؟ این که تورم را بالا می‌برد و به نفع مردم نیست. من معتقدم اگر کسی دید ملی داشته باشد این سخنان دیگر مطرح نیست. دنبال این باشد که ببیند منافع ملت در کجاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز