خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

پارلمان‌ها، دولت‌ها را برای مبارزه فعالانه‌تر با تروریسم ملزم کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۶۱۱

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس گفت: قرار است پارلمان‌ها برای قانون‌گذاری‌های قوی‌تر و موثرتر اقدام کنند و دولت‌ها را ملزم کنند که در مراکز ملی مبارزه با تروریسم در کشورهای عضو فعالانه‌تر و منسجم‌تر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس مبارزه با تروریسم و اینکه چگونه می‌توانیم از کمک‌های مالی به تروریسم جلوگیری کنیم، گفت: این اجلاس همانطور که از اسمش پیداست بحث مبارزه با چالش تروریسم و ارتباطات منطقه‌ای را در بردارد.

وی با طرح این سوال که چه اتفاقی در این کنفرانس قرار است بیافتد، گفت: قرار است در حوزه مبارزه با تروریسم اولا پارلمان‌ها برای قانون‌گذاری‌های قوی‌تر و موثرتر اقدام کنند و دولت‌ها را ملزم کنند که در مراکز ملی مبارزه با تروریسم در کشورهای عضو فعالانه‌تر و منسجم‌تر عمل کنند.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس ابراز داشت: در حوزه ارتباطات منطقه‌ای قرار است در راستای توسعه رفاه اجتماعی و اقتصادی این اجلاس توصیه‌هایی را داشته باشد و دولت‌ها هم در حوزه اجرا بتوانند اقداماتی را در حوزه توسعه پایدار در این کشورها انجام دهند که در این مسیر مبارزه با چالش تروریسم مورد تاکید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم در شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای غربی با سیاست دبل استاندارد رفتار دوگانه‌ای در موضوع تروریسم دارند و همچنین در شرایطی که ترامپ تلاش زیادی را برای اعمال سیاست ایران‌هراسی و انزوای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند، این اجلاس پیام دیگری دارد که جمهوری اسلامی ایران به طور فعال با همه دنیا تعامل می‌کند، ازجمله با کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان.

امیر عبدالهیان گفت: البته بحث مواد مخدر و فضای سایبری و توجه موضوع مبارزه با ترویسم و تاثیراتی که قاچاق مواد مخدر و فضای سایبری توسط تروریس‌ ها وجود دارد، از دیگر مسائل این اجلاس است.

وی گفت: در بیانیه پایانی اجلاسی که دیروز داشتیم توافقات خیلی خوبی کردیم و نکته مهم آن این است که در حوزه مبارزه با تروریسم و همکاری‌های منطقه‌ای، پارلمان‌ها موظف می‌شوند برای اینکه دولت‌ها را ملزم کنند به اینکه دستگاه‌های امنیتی و متولیان ملی مبارزه با تروریسم در کشورها فعالانه، جدی و با رویکرد نوین چالش تروریسم را ریشه‌یابی و آن را مورد پیگیری قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز