خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر افغانستان:

آمریکا حضور مدیریت شده تروریست‌ها در منطقه را همچنان دنبال می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۸۲

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل گفت: کاخ سفید در همه شرایط تنها به فکر منافع خودش است و حضور مدیریت شده تروریست‌ها در منطقه را دنبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با «نصیر احمد نو» سفیر افغانستان در ایران، اظهار داشت: برگزاری انتخابات و تشکیل پارلمان فرآیند سختی است که شما توانستید مشکلات آن را پشت سر بگذارید و امیدواریم که هر چه زودتر جهت تسریع در روند امور، مجلس جدید شکل بگیرد.

وی در ادامه سیاست آمریکا و ناتو را در افغانستان دوگانه خواند و  با اشاره به شرایط منطقه، گفت: ما باید نسبت به اتفاقاتی که در حال وقوع در منطقه است هوشیار باشیم و علی رغم طرح صلح آمریکا، حملات سعودی ها در یمن بیشتر شده و زنان و کودکان بی دفاع همچنان قتل عام می شوند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: آمریکا با آنکه مدعی تلاش برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و آرامش هستند، اما در سوریه بدون اطلاع و هماهنگی پایگاه نظامی برپا و از تروریست‌ها حمایت می کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: کاخ سفید در همه شرایط تنها به فکر منافع خودش است و حضور مدیریت شده تروریست‌ها در منطقه را همچنان دنبال می‌کنند تا از این طریق بتوانند فشار را بر کشورهایی که با آنان مواضع یکسانی ندارند، افزایش دهند.

وی در پایان آمادگی تهران را برای گسترش همکاری های پارلمانی و همه جانبه مورد تاکید قرار داد.

سفیر افغانستان: برقراری فضای اعتماد در میان کشورهای منطقه امری ضروری است

در این دیدار نصیر احمد نور، سفیر افغانستان گفت: افغانستان انتخابات سختی را پشت سر گذاست و با وجود عملیات تروریستی بسیاری که در روز انتخابات صورت گرفت، مردم نهراسیده و پای صندوق های رای حاضر شدند و نمایندگان خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: لازم است که همکاری‌های منطقه ای افزایش پیدا کند و لزوم این ارتباط، ایجاد فضای اعتماد بین همسایگان و پرهیز از حضور نامطلوب بیگانگان است.

سفیر افغانستان در تهران گفت: کشور افغانستان با ناملایمات زیادی مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و حضور گروهک های تکفیری دست به گریبان است و آنها که این گروهک‌های تروریستی را متولد کردند نیز روی آرامش و امنیت را نخواهند دید.

نصیر احمد نور تاکید کرد: از نظر ما ریشه های تروریسم یکی است و هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و حامیان تروریسم مشخص هستند و هنوز هم توسط آنان تغذیه می شوند.

وی با تقدیر از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به امنیت منطقه، گفت: اگر امنیت و صلح در افغانستان برقرار شود، باعث می شود تا مهاجرین به کشورشان برگردند، انسانهای بی گناه کشته نشوند و جلوی قاچاق انسان گرفته شود و از این طریق مرزها هم از امنیت بیشتری برخوردار خواهند شد.

سفیر افغانستان در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل پارلمان جدید سطح روابط پارلمانی و اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز