خبرگزاری کار ایران

محمد دهقان:

کمیسیون امنیت ملی بر خلاف آیین‌نامه یکی از تبصره‌های CFT را حذف کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۵۳۶

یک نماینده مجلس تاکید کرد: وقتی این لایحه در کمیسیون بررسی شد تعداد حاضران در آن جلسه 15 نفر بود که این هم باید بررسی شود و باید طبق آیین نامه در کمیسیون عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بررسی لایحه CFT جهت رفع ایرادات شورای نگهبان امروز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بر این اساس ابتدا گزارش و اشکالات شورای نگهبان در باره این لایحه توسط هیات رئیسه مجلس قرائت شد که از همان ابتدا بسیاری از نمایندگانم درخواست تذکر و اخطار داشتند.

در ادامه در بیان اولین مخالفت، محمد دهقان نماینده اصولگرای مجلس با این لایحه به بیان تذکری پرداخت و گفت:وقتی طرحی تصویب و به شورای نگهبان فرستاده می شود در ادامه کار کمیسیون مربوطه نمی تواند نسبت به ایرادات گرفته نشده از سوی شورای نگهبان اقدام کند و جلسه برگزار کند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی با اشاره به تبصره ماده واحده این لایحه تصریح کرد: تبصره این ماده واحده مصوب شده بود و شورای نگهبان تنها به لغت لیست سیاه ایراد گرفته بود به این معنا که ما لیست سیاه نداریم بلکه لیست کشورهای غیر همکار داریم. اما کمیسیون امنیت ملی بر خلاف آیین‌نامه تبصره را حذف کرده است که حق این کار را نداشته است.

وی در ادامه گفت: وقتی این لایحه در کمیسیون بررسی شد تعداد حاضران در آن جلسه 15 نفر بود که این هم باید بررسی شود و باید طبق آیین نامه در کمیسیون عمل کنیم.

دهقان اظهار داشت: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته اند که اگر این ایرادات برطرف نشود خلاف منافع ملی و امنیت ملی خواهد بود. اما چون که همکاران نتوانستند این را پوشش دهند و اعمال کنند ثابت کردند نظر هیات نظارت مجمع تشخیص و شورای نگهبان اگر غیر قابل اصلاح باشد یعنی خلاف امنیت ملی است. من به آقای ظریف گفتم که یک بار دیگر بیانیه صادره از FATF را بررسی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز