خبرگزاری کار ایران

دهقان:

هشت سال دفاعی را انجام دادیم که عادلانه و مشروع بود

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۲۴۸

ویزر دفاع پیشین تاکید کرد: آمریکایی‌ها در جنگ اقتصادی و روانی و هم در بعد حقوقی با ما وارد جنگ شده‌اند. آنها به دنبال مستندات محکمه‌پسندی هستند تا در محکمه به نفع خود رای بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، به مناسبت هفته دفاع مقدس همایش «دفاع از حق، از جبهه تا محکمه» عصر امروز در محل کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

در این همایش سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله، سردار علی اصغر گرجی‌زاده معاون حقوقی سپاه، سردار دهقان مشاور صنایع دفاعی فرماندهی کل قوا و زاهد پاشا نایب رییس کانون وکلا و جمعی از اعضا کانون وکلا حضور داشتند.

زاهد پاشا در این همایش با سلام و درود به قربانیان حادثه تروریستی اهواز گفت: دولت‌های استعمارگر پنج فروند هواپیما به عوامل وهابیت داد تا همه اماکن نظامی و استراتژیک ملت را شناسایی و ناکار نماید.

وی تاکید کرد: امروز جزو هشت کشور موشکی جهان و یکی از بزرگترین قوای سازمان یافته نظامی در منطقه هستیم و در اجرای آیه های قرآن برای دفاع از کیان این مرز و بوم آماده هستیم. این عرایض نه تنها از زبان یک رزمنده کوچک بلکه به نمایندگی از قاطبه وکلای دادگستری انجام شد.

سردار حسین دهقان در این همایش با اشاره به ایام دفاع مقدس گفت: همه ملت ما از همه اقوام و مذاهب در دفاع مقدس می‌دانستند که دفاع ما متعلق به ملت ما بود و این ملت ماست که پاسدار و میراث‌دار است و این مسیر را مسیر حق و راستی می‌داند.

وی با گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان و ایثارگران و تسلیت به مناسبت ایام محرم تاکید کرد: ما شهادت جمعی از مردم را که در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسیدند و ما اساسا آن عوامل را صهیونیستی می‌دانیم تسلیت می‌گوییم.

مشاور صنایع دفاعی فرماندهی کل قوا در بررسی حقوقی دفاع مقدس تصریح کرد: ما دفاع و جنگ خود را یک دفاع و جنگ عادلانه و مشروع می‌دانیم. با توجه به موازینی که حتی غربی‌ها هم آن را پذیرفته‌اند جنگ ما یک جنگ عادلانه و دفاع ما مشروع بود. ملتی مورد تجاوز قرار گرفته و متجاوز گفته که دنبال چه اهدافی است و مجامع بین المللی هم چشم بسته بودند.

وی با اشاره به رویکرد سازمان ملل و شورای امنیت در قبال جنگ تحمیلی گفت: جنگ شروع می‌شود و تا سرپل ذهاب و اهواز می‌آید و وقتی دشمن استقرار می‌یابد شورای امنیت خویشتن‌داری طرفین را توصیه می‌کند و حاضر نیست که اعلام کند کشوری مورد تجاوز قرار گرفته است و کشور متجاوز باید ایران را تخلیه کند.

وزیر دفاع دولت یازدهم اظهار داشت: دشمن تا دیروزش اعلام می‌کرد که باید حتما پیروز میدان جنگ باشد و اعلام می‌کرد که پیروز جنگ باید صدام باشد اما وقتی این فضای دفاع مقدس را دید فهمید که نمی‌تواند اهداف خود را محقق کند، سپس این حرف پیش می‌آید که جنگ نباید پیروز میدان داشته باشد اما این فضا باید یک استنادی می‌داشت و کسی که مورد تجاوز قرار گرفته باید حقش را به رسمیت می‌شناختند.

دهقان عنوان کرد: همان کسانی که قطع‌نامه‌ها را تنظیم می‌کنند هیچ گاه بر آن الزام نداشتند. کسانی که حقوق بشر را به رسمیت شناختند و تنطیم‌کننده آن بودند خود چقدر به آن پایبند هستند. آنهایی که در غرب در چارچوب جنبه‌های انسانی فعالیت می‌کنند کسانی نیستند که بگویند مناسبات بین ملت‌ها باید عدالت باشد.

وی ادامه داد: آنچه برای آنان معنادار است منافع است و حق را در قدرت می‌دانند. اگر بنا باشد که میزان حق و عدالت بهره‌مندی از قدرت باشد و کسانی که صاحبان قدرت و زور هستند صاحبان حق باشند و حدود حق را تعریف کنند و استانداردها را تعریف کنند، خودشان به آن پایبند نبوده‌اند.

مشاور صنایع دفاعی مقام معظم رهبری گفت: بعد از تشکیل سازمان ملل کسانی که این موازین را طراحی کردند در هر جایی از عالم که جنگ و غارت شکل گرفته یا خودشان حضور داشتند یا عواملشان حضور داشته‌اند. آنچه که به عنوان موازین در  غرب نوشته و به دیگران آموخته می‌شود تنها برای امنیت آن صاحبان قدرت است.

وی خاطرنشان کرد: یک دختر بچه پنج ساله را شهید می‌کنند و اتفاقی نمی‌افتد و یمنی‌ها در معرض آسیب هستند و اتفاقی نمی‌افتد و اسرائیلی‌ها فاجعه‌ها را در برخورد با فلسطینی‌ها انجام می‌دهند و ابزارهای شکنجه برای مجاهدان فلسطینی استفاده می‌کنند تا اطلاعاتی بگیرند اما شما خود می‌گویید که اگر اظهارنظری در معرض شکنجه گرفته شود مقبول نیست ولی آنها کسی که این کار را می‌کند تشویق هم می‌کنند.

وزیر دفاع دولت یازدهم افزود: در تمامی تعاریف در اسناد حقوقی، این حادثه یک حادثه تروریستی بود. ما هشت سال دفاع مقدس و سالیان درازی را پشت سر گذاشتیم و آیا ما گفتیم که بر اساس حقوق ملل جامعه  هم حقی دارد؟ اگر حقوق جامعه تامین نشود و عدالت و قانون حاکم نباشد آیا می‌توانیم بگوییم که قانون‌های دیگر اجرا شود؟ تمامی اقداماتی که آمریکایی‌ها و دشمنان می‌کنند تلاششان این است که مستندات محکمه‌پسند به دست آورند و ارائه دهند. حال ما چقدر تلاش می‌کنیم که این فضا را برای آنان ایجاد کنیم؟ این فریاد باید به گوش دنیا برسد جامعه ما یکپارچه و دارای یک هویت واحد است.

این مقام نظامی تصریح کرد: امروز هم ما اعتقادمان این است که آمریکایی‌ها در جنگ اقتصادی و روانی و هم در بعد حقوقی با ما وارد جنگ شده‌اند. آنها به دنبال مستندات محکمه‌پسندی هستند تا در محکمه به نفع خود رای بگیرند.

وی با بیان اینکه دفاع ما عادلانه بود، گفت: ما مشخصا مورد تهاجم قرار گرفتیم و در این هجوم تنها اهداف نظامی و درگیری دو ارتش نبود بلکه همه شهروندان ما در آن مناطق مورد هجوم و تجاوز قرار گرفتند و همه جا را از زیر توپ و تانک گذاشتند و تخریب کردند و بی گناهان را مورد هجوم قرار دادند.

وی یادآور شد: اگر سرزمینی توسط عنصری مورد اشغال قرار گرفت، آن ملت باید در جهت رفع اشغال تلاش کند و ملت ما هم این کار را انجام داد. در همه موازین مطروحه در جنگ درباره اخلاق، تنبیه متجاوز هم مطرح  است.

دهقان گفت: مطرح می‌کنند که چرا ایران بعد از فتح خرمشهر به جنگ ادامه داد و روشنفکران این ابهام را ایجاد می‌کنند. در پاسخ باید گفت هیچ دلیلی وجود نداشت که اگر صدام فرصت می‌یافت سازماندهی نمی‌کرد و اشغالگری دوباره انجام نمی‌داد. در شرایطی که هیچ نهادی مسئولیت تنبه ندارد باید این کار را انجام می‌دادیم. کشور ما درس آموختنی به دیگران داد.  در یمن سازمان ملل اقدامی می‌کند؟ آیا نماینده سازمان ملل در یمن برایش مهم است؟ ملت یمن باید دفاع کند و آیا راهی جز مقاومت هم دارد؟ آنها می‌خواهند سوختن را تماشاگر باشند. در یمن هم این اتفاق می‌افتند و دارند دفاع می‌کنند. باید به متجاوز بفهمانیم که این مملکت صاحب دارد و ملت از خود دفاع می‌کند.

دهقان تصریح کرد: در زمان جنگ اگر می‌خواهیم جنگ اخلاقی باشد باید دو کار انجام داد،  یکی اینکه اهداف باید تفکیک شود و دیگری اینکه جنگ تناسب داشته باشد اما آنها سلاح شیمیایی را به کار گرفتند.

وی افزود: ما هشت سال دفاعی را انجام دادیم که عادلانه و مشروع بود. نهادهای دروغین ادعای حقوق بشر و صلح می‌کنند و وقتی منافع خود را پیش می‌آورند همه موازین را پشت سر می‌گذارند. آن که جنگ را شروع کرده متناسب با جنگ باید خسارت بدهد. جنگ را دیگران آغاز کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز