خبرگزاری کار ایران

نقاشی:

فکر می‌‌کردیم همه مسیرهای توسعه از سیاست می‌‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۴۱۰

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه تهران تاکید کرد: اشتباه ما این بود که ما فکر می‌‌کردیم همه مسیرهای توسعه از سیاست می‌‌گذرد در نتیجه بیشتر فعالیت‌‌های ما سیاسی بود. زمان ما اگر کسی دغدغه محیط زیستی داشت، می‌‌گفتند فلانی را دستگیر کرده‌‌اند، تو دغدغه محیط زیست داری؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین نقاشی در همایش بزرگداشت ۱۶ آذر که در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: محافظه‌‌کاران در بخشی کارها همراه هستند و حداقل لغت را به کار می‌‌‌برند. بحث خودکامگی را کاری ندارند اما آزادی‌‌خواهی را بیان می‌‌کنند و منظورشان از آزادی‌‌خواهی مقابله با استکبار است و در قالب آزادی بیان و سبک زندگی را قبول ندارند. ستیز با فقر هم مقابله‌‌ای ندارند.

وی ادامه داد: آنجایی که اصلاح‌‌طلبان و دموکراسی‌‌خواهان با طرف مقابل بحث و مشکل دارند، در بحث آزادی‌‌خواهی است. برخی معتقدند که گفتمان نوفل‌لوشاتو در پاسخ به خبرنگاران، انقلاب را به جهانیان شناساند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه بخشی از رویکرد نظارتی نمایندگان به این دلیل مخدوش می‌‌شود که ستیز با آزادی‌‌خواهی بیشتر می‌‌شود، اظهار داشت: در کشور ما اگر رسانه‌‌ها نگرانی‌ای درخصوص افشاگری مستند نداشته باشند، فسادها محدود می‌‌شود یا از بین می‌‌رود.

نقاشی در پاسخ به این سوال که فکر می‌‌کنید چرا اینقدر سالن خلوت است، تصریح کرد: من در 17 سال گذشته به خاطر حضور در این برنامه‌‌ها فراز و فرود داشتم. دلمردگی‌‌ها هم شاید علت آن باشد. نسل ما هم بیش از آنکه به نسل بعدش نزدیک باشد، به نسل قبل از خود نزدیک‌‌تر هستند. دهه شصتی‌‌ها وضعشان خیلی بدتر از دهه هفتاد است. دهه هفتاد و هشتاد تکلیفشان با خیلی از مسائل روشن است.

وی با بیان اینکه فهم من این است که روز دانشجو یک الگوی آرمانی است که فقط تاریخی پرداختن به آن اهمیت و معنا ندارد، خاطرنشان کرد: هر کس درکی از جهان و جامعه دارد. اینکه ما بتوانیم آزادی‌‌‌های یکدیگر را به رسمیت بشناسیم نقطه اتصال بسیار خوبی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: ما در گذشته هم در دوره خودم برنامه برگزار می‌‌کردیم. اما خالی بودن صندلی‌‌های امروز به خاط عملکرد نسل ما نیست. ما اگر در چیزی اشتباه کرده باشیم بخشی از مجموعه انجمن‌‌ها بود که پایبندی نداشت.

نقاشی در پاسخ به سوالی درباره این که ما چه کار کنیم که نسل بعدی ما از ما ایراد نگیرند؟ ابراز داشت: من معتقدم اشتباه ما این بود که ما فکر می‌‌کردیم همه مسیرهای توسعه از سیاست می‌‌گذرد در نتیجه بیشتر فعالیت‌‌های ما سیاسی بود. زمان ما اگر کسی دغدغه محیط زیستی داشت، می‌‌گفتند فلانی را دستگیر کرده‌‌اند، تو دغدغه محیط زیست داری؟ اشکال ما این بود که ما همه فعالیت‌‌‌هایمان سیاسی بود. چه ایرادی دارد که روز دانشجو فعال محیط زیست و... را دعوت کنید که ما دانشجویان چگونه می‌‌توانیم به محیط زیست کمک کنیم. شما هم البته بخشی از شما دارید اشتباه ما را تکرار می‌‌کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز