خبرگزاری کار ایران

دادیار جانشین دادستان نظامی استان تهران تاکید کرد؛

ضرورت استفاده پلیس از فناوری‌های نوین در مواجهه با جرم

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۴۷۷

دادیار جانشین دادستان نظامی استان تهران، استفاده پلیس از فناوری‌‌‌‌های نوین را گامی مثبت جهت جمع‌‌آوری ادله قانونی در مواجهه با جرم دانست.

به گزارش ایلنا، محمدهادی کاوه در اولین دوره از کارگاه آموزشی ضابطان نظامی پلیس پیشگیری که روز گذشته در ستاد این پلیس برگزار شد، با اشاره به ماده ۶۰۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحی ۱۳۹۴ برگزاری مستمر دوره‌‌‌های آموزشی حین خدمت جهت کسب مهارت‌‌‌های لازم و ایفای وظایف قانونی برای ضابطان را یک تکلیف دانست و آن را اقدامی موثر جهت آموزش نیروها در راستای تضمین حقوق شهروندان برشمرد.

وی افزود: از آنجا که آیین دادرسی کیفری دربردارنده تضمین آزادی‌‌های مشروع مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی است و از طرفی کلانتری‌‌ها و پاسگاه‌‌های انتظامی به عنوان پیشانی کار در نیروی انتظامی و اجرای وظایف ضابطیت ایفای تکالیف ذاتی و محوله از سوی مقامات قضایی را برعهده دارند لذا آموزش آنان منطبق با قانون مذکور قطعا می‌تواند در تضمین حقوق شهروندان و نیز پیشگیری از جرم نقش مهمی داشته باشد.

این مقام قضائی اضافه کرد: در قانون جدید آیین دادرسی کیفری اختیاراتی به ضابطان اعطا شده است که در فرآیند رسیدگی به امور شهروندان تاثیرگذار است که یک نمونه آن بکارگیری از فناوری‌‌های نوین است که امروزه شاهد آن هستیم در کلانتری‌‌ها البسه پلیس به دوربین‌ها در حال تجهیز است که می‌‌تواند مقامات قضایی و پلیس را در جمع‌آوری ادله به هنگام وقوع جرم یاری کند.

کاوه ادامه داد: نگاه مقنن از پلیس مامور و معذور به پلیس مامور و مسئول تغییر پیدا کرده است که وظیفه سنگینی را در جامعه برعهده دارد و به فرموده مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی ضمن حفظ نورانیت و ناریت خود،  هم مهربان باشد و از طرف دیگر در برابر مجرمان قاطعیت، جسارت و شهامت را داشته باشد.

وی پیشگیری از جرم را سرمایه‌‌گذاری و پرداختن به بسترهایی که زمینه بروز جرم است، تلقی کرد که بخش اعظمی از رسالت انبیا و اولیای الهی جهت جلوگیری از انحرافات اجتماعی و تلاش جهت هدایت و نجات انسان بوده که امروزه در جامعه اسلامی دستگاه قضا و پلیس در این مسیر تلاش دارند.

در ادامه، سرهنگ بهزاد هادی‌‌پور، رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت گزارشی از اقدامات کلانتری‌‌های تهران در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری در هشت ماهه امسال ارایه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز