خبرگزاری کار ایران

دیدار دوجانبه هیات‌های روسی و ایرانی در حاشیه نشست آستانه

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۲۵۵

نمایندگان روسیه و ایران در آستانه پایتخت قزاقستان با هم دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، نمایندگان روسیه و ایران قبل از جلسه عمومی سالانه، در آستانه پایتخت قزاقستان با هم دیدار کردند.

جلسه عمومی معمولا دیرتر از برنامه‌ریزی شروع می‌شود، زیرا طرفین مذاکرات زمان بیشتری را برای تدوین یک بیانیه نهایی که ضامن روند مباحث مطرح شده در آستانه (روسیه، ایران، ترکیه ) باشد، نیاز دارند.

یک منبع نزدیک به هیئت نمایندگی سوریه به تاس گفت که مسائل واقعا پیچیده‌ای در حاشیه این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بیانیه نهایی آمده است: «تصمیم قطعی در مورد منطقه ادلب و تصویب قانون اساسی فعلا اتخاذ نخواهد شد. سند نهایی، از جامعه بین‌المللی برای حمایت از بازگشت پناهندگان و همچنین احزاب برای کار روی تبادل زندانیان درخواست کمک می‌کند.»

در حالی که نمایندگانی از  سازمان ملل متحد و اردن به عنوان ناظر در این جلسات شرکت داشتند، نمایندگان دولت سوریه هم حضور دارند.

هیئت روسیه توسط الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه، هدایت می‌شود. همچنین «استیفان دی میستورا» نماینده دبیرکل سازمان ملل در خصوص سوریه نیز در این گفت‌وگوها حضور دارد.

پس از  برگزاری جلسات عمومی، شرکت‌کنندگان معمولا با برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی با رسانه‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز