خبرگزاری کار ایران

جلیلی در نشست چهل‌ سالگی انقلاب:

هزینه سازش با آمریکا بسیار بیشتر از هزینه های چالش با آنهاست/ دغدغه دشمنان دیگر تحریم سیم خاردار نیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۰۳۱

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: دستاورد انقلاب اسلامی این است که نشان داد، می توان روند پیروزی های رژیم صهیونیستی را به روند شکست های پی در پی تبدیل کرد؛ دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی این است که نشان داد نباید ترسید و نگران شد.

به گزارش ایلنا،  سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست عمومی چهل سال دستاورد در سایه مقاومت با تاکید بر اینکه منطق استکبار زور است،  اظهار کرد: امروز دنیا شاهد است که آمریکا و غرب با شعار حقوق بشر و دموکراسی به خود اجازه میدهند برای ملت ها تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: زمانی که مسئولیت مذاکرات هسته ای را برعهده داشتم این سوال مطرح بود که چرا علیرغم صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران و مخالفت جمهوری اسلامی با سلاح هسته ای، اما قدرت ها با هم جمع می شوند تا مانع فعالیت های سانتریفیوژهای ما شوند در حالی که همه دنیا اذعان داشت که فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز است و موجب نگرانی نیست.

وی ضمن طرح این سوال که چرا چهل سال است که قدرت های بزرگ از انقلاب اسلامی می ترسند و هم دیگران را می ترسانند و نگرانی آنها از چیست؟ گفت: گذشت زمان نشان داد که نگرانی آنها از فعالیت چند سانتریفیوژ نبوده و موضوع هسته ای صرفا بهانه بوده است و امروز علیرغم اذعان خود آنها به   صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران اما رژیم آمریکا می گوید بر فشارهایش خواهد افزود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی در اندیشه و نرم افزار اوست که نشان داد می توان مقاومت کرد و به پیشرفت دست یافت، افزود: دستاورد انقلاب اسلامی این است که در برابر مدعیان دروغ دموکراسی نمونه ای از مردم سالاری دینی را نشان داد که در آن مردم با انتخاب اسلام حیاتی تازه پیدا می کنند.

جلیلی با تاکید بر اینکه همه آنها می خواستند رژیم شاه بماند اما رفت، ادامه داد: همه آنها  هر آنچه از تجهیزات پیشرفته نظامی داشتند در اختیار صدام قرار دادند و ایران را برای خرید سیم خاردار تحریم کردند اما اکنون نه صدامی در کار است بلکه عمیق ترین روابط دوستی میان دو ملت ایران و عراق شکل گرفته و دغدغه آنها دیگر تحریم سیم خاردار نیست بلکه برد موشک های بالستیک ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:  دستاورد انقلاب اسلامی این است که نشان داد، می توان روند پیروزی های رژیم صهیونیستی را به روند شکست های پی در پی تبدیل کرد؛ دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی این است که نشان داد نباید ترسید و نگران شد.

جلیلی با اشاره به اینکه به اذعان دشمنان، جمهوری اسلامی امروز از امنیت مثال زدنی برخوردار است، اظهار کرد: اگر می بیند سی  سال پس از دفاع مقدس است که آمریکا جرات نمی کند سراغ گزینه نظامی برود به دلیل این است که می داند این گزینه برای او پر هزینه و بی فایده است.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب ایران در چهل سالگی انقلاب خود به جوانی برومند تبدیل شده است، گفت: دستاورد انقلاب اسلامی آن است که به قول نویسنده آمریکایی در چهل سال گذشته تمام روسای جمهور آمریکا این جمله امام خمینی (ره) را باور کرده اند که فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

جلیلی تاکید کرد: امروز جهان اسلام به خوبی دریافته است که هزینه های سازش با آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی بسیار بیشتر از هزینه های چالش با آنهاست.  کسانی که برای خوشامد استکبار در یک قلم ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه می کنند نتیجه این هزینه توهین به مردم و کشور آنان و تبدیل شدن به گاو شیرده بوده است.

وی تصریح کرد : نتیجه سازش با آمریکا این بود که او با گستاخی سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کرد؛ امروز آمریکا به خوبی قدرت اسلام را در مبارزه با نظام سلطه فهمیده است و می داند اسلام برای پیشرفت، مقاومت و سازندگی، فرهنگ و سیاست و هنر و تعالیم انسان و... حرف برای گفتن دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز آمریکا مستأصل شده و دست به دامن اسلام آمریکایی شده است٬ گفت: وحدت جامعه اسلامی پیرامون ریسمان الهی می تواند موجب عزت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز