خبرگزاری کار ایران

مصباحی مقدم:

راه‌اندازی تشکل‌های مردم‌نهاد در سراسر جهان اسلام

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۵۸۰

رییس کمیسیون نقش جمعیت‌های تقریب‌نهاد در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت از راه‌اندازی تشکل‌های مردم‌نهاد در سراسر جهان اسلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون نقش جمعیت‌های تقریب‌نهاد در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حمایت از آرمان فلسطین اظهار کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی تدبیری اندیشیده است که جمعیت‌های مردمی در سراسر جهان اسلام تشکل‌های مردم‌نهادی را راه‌اندازی کنند و رویکرد آنها ایجاد وحدت در مذاهب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: امروز در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نقش دولت‌ها رو به افول و نقش تشکل‌های مردم‌نهاد رو به رشد است چراکه انسان‌ها هستند که با به میدان آمدن، سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: مجمع تقریب از همین حرکت نو که در جهان پدید آمده، استفاده کرده و تاکنون ۱۴ جمعیت از جمله اندیشمندان دانشگاهی، نویسندگان، هنرمندان، شعرا، ایثارگران، خانواده قربانیان ترور، فعالان سیاسی و اقتصادی، مهندسان، پزشکان را راه‌اندازی کرده است. این جمعیت‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی را در ایجاد وحدت ایفا کنند و  موجب تقریب مسلمان و مذاهب اسلامی شوند.

رییس کمیسیون نقش جمعیت‌های تقریب‌نهاد در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت با حمایت از آرمان فلسطین با اشاره نقش‌های استکبار جهانی و صهیونیست‌ها برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، گفت: اگر جهان اسلام با هم قدم بردارند، می‌توانند نقش عظیمی را مقابل دشمنان داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز