خبرگزاری کار ایران

سرلشکر جعفری :

اگر لیاقت شنیدن پیام شهدا را پیدا کنیم، دیگر گرایشی به غرب و شرق نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۹۹

فرمانده کل سپاه اقتدارآمریکا را رو به زوال توصیف و با تاکید بر اینکه دشمنان برای ما مرزی جز عدول از تمامی ارزش‌های انقلاب اسلامی نمی‌شناسند ، تصریح کرد: اگر ما کوتاه بیایم آمریکا رها نمی‌کند و آن قدر پیش می‌آید تا خیالش از انقلاب اسلامی و ملت ایران راحت شود.

به گزارش ایلنا، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه  درآیین  افتتاحیه کنگره ۱۴۰۰ شهید خط ‌شکن شهرستان فلاورجان با تاکید بر اینکه بزرگداشت شهدا به خصوص در این شرایط ارزش بالایی دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب بزرگداشت شهدا را ادامه حرکت جهادی شهدا و شهادت می‌دانند و امید‌واریم آن‌هایی که باید از راه و استقامت شهدا درس بگیرند، کمال بهره‌برداری را داشته باشند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که همواره باید نام و یاد شهدا در جامعه جریان داشته باشد، عنوان کرد: اگر چنین شود مسأله شهادت در جامعه رواج خواهد داشت و در این صورت دیگر شکست معنایی نخواهد داشت، این همان راهی است که ملت ایران در حال پیمودن آن بوده و شکست‌هایی را به دشمن در عرصه‌های مختلف وارد کرده است.

سرلشکر جعفری با بیان این که فلاورجان از ویژه‌ترین مناطقی است که می‌توان از تأثیرگذاری بالای آن در نقش‌آفرینی سرنوشت ساز در دفاع مقدس نام برد، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد بودم که لشکرهای  ۸ نجف اشرف و ۱۴  امام حسین (ع) از استان اصفهان دوشادوش هم از جمله لشکرهای خط ‌شکن دفاع مقدس بودند.

فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار کرد: شهدا مایه حیات معنوی جامعه هستند، عظمت امروز ایران به برکت معنویت اسلام است و در کمتر جامعه‌ای شاهد چنین معنویتی هستیم، رهبر معظم انقلاب حیات معنوی را روحیه، هدفداری، حرکت به سمت آرمان‌ها و عدم توقف می‌دانند و این همان چیزی است که امروز در جامعه ما موج می‌زند.

وی با بیان این که حیات معنوی امروز جامعه اسلامی مرهون خون شهدا، ایستادگی و مقاومت ملت بوده و برگزاری کنگره شهدا این حیات معنوی را یادآوری می‌کند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند شهدا تا زنده هستند با جان خود به جامعه بشارت و با شهادت شان نیز به جامعه بشارت می‌دهند، همان بشارتی که خداوند می‌فرماید شهدا زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌گیرند، شهدا این نکته را به مومنان یادآوری می‌کنند که اندوه و هراسی نداشته و امیدوار هستند.

سرلشکر جعفری با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدات دشمن و برخی مشکلات داخلی که عوامل نفوذی دشمن در آن نقش دارند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند شهدا زنده‌اند و با مردم سخن می گویند، نطق شهدا با مردم پس از شهادتشان باز می‌شود، خداوند کاری می‌کند که ندای شهدا روی مردم اثر می‌کند و شاید یکی از رزق و روزی‌هایی که شهدا از خداوند دریافت می‌کنند همین اثرگذاری روی مردم است.

فرمانده کل سپاه افزود: گاهی برخی افراد پیام شهدا را نمی‌شنوند، اگر لیاقت شنیدن پیام شهدا را پیدا کنند دیگر گرایشی به غرب و شرق، کفر و الحاد نخواهیم داشت، اگر پیام شهدا را بشنویم روحیه‌ها قوی تر خواهد شد.

وی با بیان این که به نصرت الهی در مسیر مقاومت امید داریم، گفت: بر خلاف آنچه دشمنان و قدرت رسانه‌ای آنان القا می‌کنند که گاهی در برخی نیز اثر می‌کند اما واقعیت چیز دیگری است، باید درست تحلیل کنیم که ما در چه وضعی هستیم و دشمنان در چه وضعیتی قرار دارند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه نظام اسلامی و نهال انقلاب امروز به درختی تنومند تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: ایثارگری و شهادت در میدان مانده و تا وقتی در قاموس و فرهنگ و منطق ما شهادت به همین سهم از اعتبار کنونی وجود داشته باشد ،هیچ قدرتی اعم از قدرت‌های استکباری و قوی‌‎تر از آن‌ها حریف ما نخواهند شد و نمی‌توانند بر ملت ما فائق آیند و این کلام صریح رهبر انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه با بیان این که در جامعه‌ای که شهادت نهادینه شود، شکست معنایی ندارد، بیان کرد: حیات انقلاب اسلامی مبتنی بر ظلم‌ستیزی است که مکتب عاشورای امام حسین (ع) آن را به ما درس داد، نتیجه این همه مبارزه و ایستادگی و مقاومت ۴۰ ساله این است که اقتدار و هیمنه آمریکا رو به زوال و افول است، این جمله را یک فرد عادی نمی‌گوید بلکه یک مرجع تقلید و ولی‌فقیه می‌گوید.

وی با بیان این که آمریکا توان ندارد یک آتش‌سوزی را در جنگل‌های خود خاموش کند، ادامه داد: آمریکا امروز دیگر توان ۴۰ سال پیش خود را ندارد ، اما این گونه جنون‌آمیز از حامیان تروریست خود همچون عربستان سعودی دفاع می‌کند و برای دوشیدن آل سعود، آشکارا و وقیحانه به ملت ایران توهین می‌کند.

سرلشکر جعفری با اشاره به دلایل افول قدرت آمریکا  تصریح کرد: اولین دلیل آن شکست‌های پی در پی آمریکا در برنامه‌ریزی‌ها و جنگ‌های ایالات متحده است.

 آمریکا در همه جنگ‌هایی که یک طرف آن ایران و یا ملت‌های مسلمان حامی و پیرو انقلاب اسلامی ایران است، شکست خورده است، آمریکا در حمله به طبس و دفاع مقدس شکست‌های سنگینی متحمل شد.

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: دشمنان دردوران دفاع مقدس به دنبال جلوگیری از صدور انقلاب بودند اما همین ایستادگی و مقاومت مردم ایران موجب صدور انقلاب شد و امروز ملت‌های منطقه در حال مقاومت در برابر استکبار هستند، فتنه دی ماه سال ۹۶ و مرداد ماه سال جاری آخرین حربه دشمن بود که این توطئه نیز خنثی و شکست خورد، مردم با آن که مطالبات به حقی داشتند ولی اجازه سوءاستفاده دشمن را ندادند.

وی با بیان این که صهیونیست‌ها با آن همه ادعا توان مقابله با مردم غزه را ندارند ، تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ‌های مختلف از مردم مظلوم فلسطین شکست خورده و آخرین شکست مفتضحانه آن‌ها در روزهای اخیر بود.

سرلشکر جعفری ادامه داد: دشمن در عراق و سوریه هم شکست خورده و در یمن نیز به زودی پیروزی متعلق به مردم یمن خواهد بود، توطئه اقتصادی دشمن علیه ملت ایران نیز شکست خواهد خورد، دشمنان اذعان دارند تهران با تهدید و تحریم‌ها منفعل نخواهد شد و احتمال دارد مانند تهدیدات قبلی و برخلاف انتظارات، فشارهای وارده بر ایران نتیجه عکس بدهد، این تحلیل آمریکایی‌هاست.

وی  افزود: عوامل معنوی و نصرت الهی تا امروز شامل حال ملت ایران شده است، تا زمانی که این راه ادامه داشته باشد شکست در جامعه راه نخواهد داشت، کارشناس دیگر آمریکایی رهبر ایران را به دلیل شاخصه غلبه بر بحران از رهبران دیگر کشورها متمایز می‌داند، تحلیلگر دیگری به مسئولان آمریکا اعلام کرده است تهران در خصوص تهدیدات آبدیده شده و گزینه‌های زیادی برای دور زدن تحریم‌ها دارد، البته ممکن است تحریم‌ها مشکلات اندکی برای کشور ایجاد کند ولی نه آن حجمی که خودشان انتظار دارند.

فرمانده کل سپاه گفت: توطئه دشمنان تمامی ندارد، تنها جامعه‌ای که در مقابل زورگویی استکبار ایستادگی کرده است ملت ایران است، این ایستادگی تا زمانی ادامه خواهد یافت که آمریکا همین رفتارها را داشته باشد، تا زمانی که آمریکا خود را مظهر استکبار می‌داند ایستادگی ملت ایران ادامه دارد، آمریکا بر اساس تبعیض نژادی، سرمایه‌داری و خوی استکباری شکل گرفته و با هر فرد و جامعه‌ای که با ویژگی‌های نظام استکبار مقابله کند به شدت درگیر خواهد شد وعلت دشمنی آمریکا با ملت ایران همین است.

وی با تاکید بر اینکه  دشمنان ما مرزی جز عدول از همه ارزش‌های انقلاب اسلامی نمی‌شناسند ، گفت: اگر ما کوتاه بیایم آمریکا رها نمی‌کند و آن قدر پیش می‌آید تا خیالش از انقلاب اسلامی و ملت ایران راحت شود.

سرلشکرجعفری در پایان گفت: امام فرمودند همه مصیبت آمریکا در این است که نه تنها ملت ایران از تحت‌الحمایگی آن‌ها خارج شده است که دیگران را نیز به خروج از سلطه جباران توصیه می‌کند، حدود ۳۰ سال از این فرمایش امام راحل می‌گذرد و ملت ایران پشت سر رهبر معظم انقلاب در مسیری که امام خمینی(ره) تبیین کردند، در حال حرکت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز