خبرگزاری کار ایران

کریمی در تذکر شفاهی:

حمایت گفتاری از بخش کشاورزی را نمی‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۶۲

نماینده مردم اردبیل گفت: بر اساس قانون دولت موظف است قبل از شروع فصل کشت، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم را متناسب با افزایش حداقل تورم سالیانه تعیین کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا کریمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما حمایت گفتاری از بخش کشاورزی را نمی خواهیم، بلکه شما باید به قوانین مجلس و وظایف خود در بخش کشاورزی عمل کنید، از این رو براساس قانون دولت موظف است قبل از شروع فصل کشت، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم را متناسب با افزایش حداقل تورم سالیانه تعین کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد متاسفانه چند سالی است که این قانون اجرایی نمی‌شود به نحوی که گندمکاران در سال جاری حدود ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان مالیات پنهان داده‌اند که این به معنای ۲۵ درصد درآمد فروش گندمشان است، به نحوی که این محصول کیلویی ۳۲۲ تومان کمتر قیمت گذاری شده است. حال مسئولان بر سر کشاورزان منت گذاشته و می گویند که شما از مالیات معاف هستید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مرتبط با کشاورزی بحث اجرای روش های آبیاری نوین است به طوری که در برنامه ششم توسعه و بودجه های سنواتی بر این مسئله تاکید شده که ۸۵ درصد از هزینه مدرن کردن آبیاری کشاورزی باید توسط دولت پرداخت شود، حال مشخص نیست که با چه مبنایی مانع از اجرای این پروژه ها می شوند، از طرف دیگر در اجرایی کردن بند (و) تبصره ۱۶ بودجه سال ۹۷ درخصوص بخشش جریمه دیرکرد و تعهد پرداخت سود تسهیلات دریافتی تولیدکنندگان، هیچ اقدامی توسط دولت صورت نگرفته است.

کریمی گفت: همچنین برای امهال ۳ ساله تسهیلات مناطق خسارت دیده در حوادث نیز اقدامی صورت نگرفته است و مردم میان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها بلاتکلیف هستند، بنابراین هیات دولت باید ایرادات این مسئله را برطرف و هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی را برقرار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز