خبرگزاری کار ایران

کریمی در نطق میان دستور:

ناهماهنگی تیم اقتصادی شیرازه اقتصاد کشور را به هم ریخته است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۶۴

یک نماینده مجلس گفت: دولت باید با مدیریت جهادی صدای واحدی ایجاد می کرد، ناهماهنگی تیم اقتصادی شیرازه اقتصاد کشور را به هم ریخته و نابسامانی های اقتصادی موجود ناشی از عملکرد نا موزون تیم اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا رضا کریمی  در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۳مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن محکومیت حمله تروریستی در اهواز و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای اسلام به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: هماهنگی تیم اقتصادی دولت یکی از اولویت‌هاست و علیرغم تاکید مردم و وکلای ملت نسبت به تغییر تیم اقتصادی اقدامی صورت نگرفت. در شرایط کنونی که کشور در جنگ اقتصادی است بایستی آرایش تیم اقتصادی نیز تغییر می کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید با مدیریت جهادی صدای واحدی ایجاد می کرد، ناهماهنگی تیم اقتصادی شیرازه اقتصاد کشور را به هم ریخته و نابسامانی های اقتصادی موجود ناشی از عملکرد نا موزون تیم  اقتصادی است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رشد نقدینگی، عدم هدایت صحیح، عدم نظارت و کنترل فرآیند اقدام نقش موثری در افزایش قیمت‌های سال جاری داشت. نبود ابزارهای کارآمد مالیاتی و نظام ناهماهنگ بانکی نوسانات شدید در بازارهای مسکن، ارز، سکه و خودرو در ماه های اخیر را ایجاد کرد؛ اقشار متوسط و کم درآمد در تامین کالای اساسی به ویژه مسکن مشکل دارند و کمر سرپرست خانواده‌ها شکسته است. در کنار تمامی این مشکلات بیکاری فارغ التحصیلان به معضلی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت اجتماعی به معنای حقیقی کلمه نیاز کشور است، اظهار کرد: توزیع عادلانه منابع، امکانات، منابع ملی خواسته جدی مردم است نارضایتی مردم از کمبود منابع مالی نیست بلکه از تبعیض و ناعدالتی در جامعه است.

کریمی ادامه داد: یکی از ارکان انقلاب اسلامی که در اصل سوم قانون اساسی به آن پرداخته شده است رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای مردم در تمامی حوزه های مادی و معنوی است اما متاسفانه توزیع ناعادلانه بودجه و اعتبارات در استان ها و حتی در بین  دستگاه های دولتی را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: روسای قوای سه گانه بایستی به توسعه و تحکیم برادری و اجرای عدالت میان آحاد ملت کمک کنند. مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره)، بنیاد برکت، متولیان آستان قدس رضوی  و تمامی بخش های اقتصادی مرتبط با دستگاه های حاکمیتی باید اقدامات لازم برای سرمایه گذاری‌، ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی در استان های کم تر توسعه یافته را انجام دهند؛ سرمایه گذاری ها در استان اردبیل متناسب با پتانسیل‌ها، ظرفیت ها و موهبت های بالقوه الهی این منطقه باشد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های اقتصادی به منظور برقراری عدالت اجتماعی یکی از خواسته های مردم اردبیل است، خاطرنشان کرد: فقرزدایی، تبعیض زدایی و فسادزدایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است بنابراین به این مهم عمل کنید.

وی با بیان اینکه دولت موظف است قانون برنامه ششم توسعه به ویژه بودجه سنواتی را به درستی اجرا کند، یادآور شد: علیرغم اینکه زمان اجرای "بند و تبصره "۱۶ قانون بودجه ۹۷ گذشته اما دولت اقدامی در راستای اجرای آن انجام نداده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: متاسفانه دولت به بندهای برنامه ششم توسعه اشاره و توجهی نمی‌کند حتی به مصوبه خود در رابطه با امهال تسهیلات و پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده توجهی نداشت نیاز است عنایت بیشتری از سوی دولت صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز