خبرگزاری کار ایران

بررسی طرح توسعه پالایشگاه‌های کشور در نشست کمیسیون انرژی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۲۱۸

نماینده مردم ماهشهر گفت: توسعه پالایشگاه‌ها می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده بیانجامد. با توجه به اینکه در پالایشگاه‌ها فراورده‌های نفتی تولید می‌شود بر این اساس ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌شود در قیاس با نفت خام می‌تواند ثروت‌آفرینی بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا علی گلمرادی نماینده مردم ماهشر در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز کمیسیون انرژی گفت: امروز بحث و بررسی درباره طرحی برای توسعه پالایشگاه های کشور توسط بخش خصوصی داشتیم که نمایندگانی از دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده طراحان این طرح هم در این جلسه حضور داشتند.

وی تاکید کرد: ادامه بررسی این موضوع به دلیل ابهامات فراوانی که در این طرح وجود داشت به جلسه آینده کمیسیون انرژی موکول شد. در این طرح انتظاراتی از دولت می‌رود که آن‌ها را عملیاتی کند به عنوان مثال در این طرح آمده که دولت توجه خاصی به تهیه خوراک این پالایشگاه‌ها داشته باشد و آن را تامین کند، با این کار برای بخش خصوصی رغبت ایجاد خواهد شد که در این حوزه حضور فعال‌تری داشته باشند.

این عضو کمیسیون انرژی گفت: از دیگر نقاط قوت این طرح که در جلسه هم مطرح شد این بود که توسعه پالایشگاه‌ها می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده بیانجامد. با توجه به اینکه در پالایشگاه‌ها فراورده‌های نفتی تولید می‌شود، بر این اساس ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌شود در قیاس با نفت خام می‌تواند ثروت آفرینی بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز