خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

سی.ان.پی.سی مشکلی برای ادامه کار در ایران ندارد / مسیرهای بانکی ما برقرار است/ راه‌های جدیدی برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۷۹

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: سی.ان.پی.سی خودش مسئله را حل می‌کند، قرار نیست ما برای آنها بانکی انتخاب و معرفی کنیم قرارداد ما با آنها EPCF است و خودشان با F می‌آیند.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره توقف همکاری بانک چینی با ایران، اظهار داشت: در زمان تحریم قبلی هم دو بانک مشهور در چین و ترکیه و برخی صرافی‌ها در امارات به ما کمک می‌کردند که بعدها توسط امریکا شناسایی شدند، به آنها هشدار دادند و مانع فعالیت‌شان شدند تا با ایران مراودات مالی و پولی نداشته باشند، شاید این بانک‌ها قبل از تحریم‌ها بانک‌های برجسته‌ای نبودند و در زمان تحریم‌ها جزو بانک‌های معروف شدند و در آن زمان درآمدهای خوبی هم برای خود کسب کردند و از طرفی راهگشایی خوبی هم برای ما انجام می‌دادند.

وی افزود: در این دوره انتظار نیست که حتما همان بانک‌ها باشند مسیرهای دیگری پیدا خواهد شد دور زدن تحریم‌ها هم به همین معنا است، باید مسیرها و محورهای جدید کشف و حمایت شود تا بوسیله آنها به اهداف‌مان برسیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: ما با چین و ترکیه ارتباطات بانکی داشتیم که مورد شناسایی قرار گرفته و تهدید شدند، ما هم راه‌های دیگری پیدا کردیم و می‌کنیم، بنا نیست مسیرهای خودمان را بیان کرده و به دشمن بگوییم که از فلان شرکت و بانک کارمان را جلو می‌بریم.

وی درباره ادامه کار سی.ان.پی.سی با رفتن این بانک چینی بیان کرد: سی.ان.پی.سی خودش مسئله را حل می‌کند، قرار نیست ما برای آنها بانکی انتخاب و معرفی کنیم قرارداد ما با آنها EPCF است و خودشان با F می‌آیند، بنابراین بانک، کشور و شرایط را خودشان تعیین می‌کنند، این موضوع  به خودشان مربوط است و به ما ربطی ندارد.

در هیمن ارتباط امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین الملل وزیر نفت به ایلنا گفت: با رفتن این بانک چینی ما برای کار با سی.ان.پی.سی مشکلی نخواهیم داشت، مکانیسم دیگری پیش بینی شده و از آن طریق کار می‌کنیم 

منابع آگاه چینی پیش از این گفته بودند بانک کنلون که از سوی شرکت ملی نفت چین کنترل می‌شود از ابتدای نوامبر (10 آبان) تراکنش‌های پرداخت بر پایه یوآن از ایران را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز