خبرگزاری کار ایران

شهریاری به ایلنا خبر داد:

تلاش کمیسیون بهداشت و سازمان برنامه و بودجه جهت رفع کمبود صد هزار نفری پرستاران

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۲۰۰

یک عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به کمبود صد هزار نفری پرستاران گفت: قرار بر این شد که هفته آینده جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه کشور با همین محوریت تشکیل شود تا بتوانیم بخشی از این کمبود پرستاران را حل کنیم.

حسینعلی شهریاری در گفت‌‌‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: جلسه امروز به بررسی مشکلات کمبود گروه پرستاری و نحوه جذب و بکارگیری کادر پرستاری در مراکز ارائه خدمات درمانی و دانشگاهی اختصاص داشت که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس و معاون سازمان نظام پرستاری کشور در این جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه مشکلات این حوزه بررسی شد که بر این اساس حدود ۱۰۰ هزار پرستار کمبود داریم. قرار بر این شد که هفته آینده جلسه‌‌‌‌ای در سازمان برنامه و بودجه کشور با همین محوریت تشکیل شود تا بتوانیم بخشی از این کمبود پرستاران را حل کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: به این دلیل که احتمالا لایحه بودجه تا سه هفته آینده به مجلس می‌‌‌آید، تصمیم داریم تا قبل از این سه هفته مشکلات این حوزه را تا حدودی برطرف کنیم. قطعا نمی‌‌‌‌‌شود که همه این کمبود را با توجه به محدودیت منابع مالی برطرف کرد اما تصمیم داریم تا پایان امسال دولت حداقل ۱۵ تا ۲۰ هزار مجوز را صادر کند که در بودجه لحاظ شود تا مختصری از این مشکلات بیمارستان‌‌‌‌‌‌های دولتی که بیمارستان ساخته شده یا تخت اضاف شده و پرستار ندارد، حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز