خبرگزاری کار ایران

نماینده اهواز:

گویا مدیرعامل شرکت ملی نفت از گذشته کینه‌ای با خوزستان دارد/ ملاک شرکت‌های نفتی در همه جای دنیا توجه به سلامت است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۹۸۴

نماینده مردم اهواز گفت: شک ندارم که مهندس زنگنه یکی از بهترین گزینه‌های کابینه دولت روحانی است و همکاران ایشان نیز از ثروت ملی کشور یانت می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ساری امروز در صحن علنی مجلس سوالات خود را در سه محور علت عدم پاسخگویی مدیران نفت، علت عدم توزیع مناسب خدمات اجتماعی و عدم اعطای مالیات شهرداری ها از بیژن نامدار زنگه مطرح کرد.

ساری در ابتدای تشریح سوال خود گفت: شک ندارم که مهندس زنگنه یکی از بهترین گزینه‌های کابینه دولت روحانی است و همکاران ایشان نیز از ثروت ملی کشور صیانت می کنند.

نماینده مردم اهواز تاکید کرد: ملاک شرکت‌های نفتی در همه جای دنیا توجه به سلامت است اما در اهواز اینگونه نیست و گازهای ناشی از نشت نفت موجب ایجاد محیطی آلوده در حوزه انتخابیه اهواز شده است که سازمان جهانی بهداشت گفته که آلودگی های ناشی از فلر منجر به سکته های قلبی و مغزی و بیماری های ریوی می شود. به دلیل آلودگی هوا فقط دوستانی در تهران قصد داشتند طرحی مبنی بر برداشت سه میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را ارائه کنند اما برای آلودگی هوا در خوزستان ارگان‌های دولتی به خصوص حوزه نفت حاضر به فعالیت در این زمینه نیستند.

وی با اشاره به اهداف انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه نفت گفت: مدیران نفت ما به ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دقیقا کینه‌ای گویا از گذشته با خوزستان دارند به نحوی که ایشان جسارت می‌کنند و برخلاف منویات شخص اول مملکت کار می‌کنند و در حضور مدیر پارلمانی ایشان اظهار می‌کند که قوانین مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در دفتر ریاست جمهوری بحث شده و معلوم نیست از چه موقع تاکنون قوانین مصوب در مجلس در دفتر رئیس‌جمهور روی قانونی بودن یا نبودن آن‌ها اظهارنظر می‌کند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی گفت: اگر از مسئولیت‌های اجتماعی بگذریم در مورد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض مربوطه، وزیر نفت توضیحاتی بفرمایند که پرداخت برای چه انجام نمی شود. بدانید از کل صادرات نفتی که ما سهمی را نیز باید برای خود داشته باشیم امسال تا تیرماه ۹۷ از ۱۱۳ میلیارد فقط توانستیم ۸۰ میلیارد تومان دریافت کنیم. چرا اینگونه است؟ سازمان برنامه و بودجه قبول دارد و به حوزه اقای وزیر نفت ربطی ندارد اما درمورد مالیات بر ارزش افزوده و مباحث مربوط به مسئولیت های اجتماعی انتظار دارند که توضیحاتی بفرمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز