خبرگزاری کار ایران

بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تعطیلات مجلس خارج از حد معمول نیست/ تحقیق و تفحص در هر موضوعی حق نمایندگان است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۷۸۴

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هرنوع تحقیق و تفحص و سوال و استیضاح حق نمایندگان است و در زمینه تحقیق و تفحص از مجلس هم اگر موضوعی وجود داشته باشد حتما حق نمایندگان است که این کار را انجام دهند.

بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درپاسخ به انتقادات برخی مبنی بر اینکه تعطیلات مجلس زیاد است، گفت: معمول کار مجلس این است که بعد از هر سه هفته کار و حضور نمایندگان در صحن مجلس یک هفته هم به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی کنند و باید توجه کنیم که چیزی خارج از این اتفاق نیافتاده است و آنچه که درباره تعطیلات مجلس وجود داشته و دارد همین است.

وی در پاسخ به اظهارنظر برخی مبنی براینکه امروزه در شرایط فعلی رسیدگی به مسائل اقتصاد ملی و مشکلات عمده کشوری نسبت به سرکشی به استان‌ها اولویت دارد و درنتیجه نمایندگان باید در مجلس به امورات کشور رسیدگی کنند، اظهار کرد: بحث‌هایی که می‌فرماییددرست است اما بالاخره سرکشی به حوزه‌های انتخابیه هم جزو وظایفی است که مردم توقع دارند و بالاخره این موضوع هم وجود دارد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس درباره لزوم تحقیق و تفحص از مجلس خاطرنشان کرد: بالاخره هرنوع تحقیق و تفحص و سوال و استیضاح حق نمایندگان است و در زمینه تحقیق و تفحص از مجلس هم اگر موضوعی وجود داشته باشد حتما حق نمایندگان است که این کار را انجام دهند.

این نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که " آیا فکر می‌کنید موضوعی وجود داشته باشد که نمایندگان بخواهند بر اساس آن تحقیق و تفحص از مجلس را کلید بزنند، گفت: هر موضوعی که نماینده‌ها صلاح بدانند. همه نیازمند این موضوع هستند که تذکرات را بشنوند حتی اگر مجلس باشد.

وی درباره بازگشت CFT از شورای نگهبان به مجلس و بررسی آن در بهارستان گفت:‌ بالاخره مجلس باید در این موضوع بررسی‌های خود را انجام بدهد و تصمیم نهایی بر اساس بررسی‌های مجلس خواهد بود و هرآنچه مجلس تصمیم بگیرد مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز