خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به از سرگیری صادرات نفتی کرکوک

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۴۰

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، گفت: ازسرگیری صادرات نفتی عراق از کرکوک، گام مهم دیگری در جهت تلاش‌های ما برای کاهش صادرات نفت ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت عراق روز جمعه اعلام کرد که صادرات نفت از کرکوک را که از یک سال پیش به دلیل اختلاف میان دولت مرکزی و منطقه کردستان متوقف شده بود، از سر می‌گیرد.

پس از روی کار آمدن دولت جدید در بغداد، توافق اولیه با اربیل برای ادامه این همکاری حاصل شده است.

رویترز نوشت: این گسترش همکاری، برای ایالات متحده آمریکا یک پیروزی محسوب می‌شود که از هر دو طرف خواسته بود اختلافات را حل و فصل کنند و مبادلات نفتی را برای کمک به جبران کاهش نفت خام ایران از سر بگیرند.

هیدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، در توییتر خود با اشاره به این موضوع نوشت: ازسرگیری صادرات نفت از کرکوک، گام مهم دیگری در جهت تلاش‌های ما برای کاهش صادرات نفت ایران است.

نفت خام کرکوک به وسیله یک خطوط  لوله از کردستان به بندر مدیترانه‌ای در ترکیه صادر می‌شود.

«عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق روز گذشته با تایید این خبر گفت: «از سرگیری انتقال روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز از کرکوک، به میزان صادرات کل عراق اضافه نمی‌کند چرا که ما در پی جبران برای برخی پالایشگاه‌ها در شمال از طریق میادین جنوبی هستیم. ما یک توازن داریم که به این معناست که انتقال نفت از کرکوک که ذخیره برخی پالایشگاه‌ها در شمال کشور را تامین می‌کرد، از طریق میادین جنوبی جبران می‌شود.»

بر اساس این گزارش، صادرات نفت در کرکوک در روز جمعه تنها در حد ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه از سر گرفته شده که در بازار نفت عدد قابل توجهی نیست. تا سال گذشته صادرات از این منطقه در برخی مقاطع زمانی به ۳۰۰ هزار بشکه در روز هم می‌رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز