خبرگزاری کار ایران

جبارزاده:

تصمیم گیری در حوزه تقسیمات کشوری باید کاملاً کارشناسی شده و موشکافانه باشد

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۶۲۳

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در حوزه تقسیمات کشوری باید کاملاً کارشناسی شده، دقیق و موشکافانه باشد، تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که تقسیمات کشوری باعث آرامش سیاسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل جبارزاده در نشست تخصصی تقسیمات کشوری خطاب به روسای گروه، معاونان مدیران کل و کارشناسان تقسیمات کشوری استانداری‌ها گفت: شما با فراهم ساختن مقدمات لازم، برای توجیه طرح‌ها و رضایتمندی مردم در خط مقدم تقسیمات کشوری هستید و با همین قدرت، جدیت و همتی که داشته‌اید، این مسیر را ادامه بدهید.

وی ادامه داد: به اینکه اعتقاد ما بر این است که تقسیمات کشوری باعث آرامش سیاسی می‌شود و برای ایجاد آرامش سیاسی باید در شکل گیری پیشنهادات دقت شود. تقسیمات کشوری یکی از جاهایی است که کار کارشناسی می‌طلبد و با تدبیر، تدبر و با لحاظ کردن همه جوانب طرح‌های پیشنهادی در این حوزه تصویب شود. تقسیمات کشوری خدمتی از خدمات دولت برای ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی بین مردم است. این نشاط اجتماعی واقعی زمانی حاصل خواهد شد که رفاه، آرامش اجتماعی، آرامش سیاسی و نهایتاً رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

معاون سیاسی وزارت کشور افزود: درکشور ما یکی از محورهای توسعه مناطق، شهرها و روستاها تقسیمات کشوری است؛ هرچند ما شدیداً به آمایش سرزمین معتقدیم و باید انجام شود.

جبارزاده خطاب به روسای گروه، معاونان مدیران کل و کارشناسان تقسیمات کشوری استانداری‌ها اظهار داشت: انطباق همه پیشنهادات با ضوابط قانونی، عملی نمی‌‌‌‌‌شود مگر با همت شما. حتماً  مر قانون را رعایت و با نگاه بیشتر و دقیق‌تر به توسعه روستایی توجه کنید.

در ادامه این نشست، سعید جلالی، مدیرکل دفتر تقسیمات وزارت کشور با اشاره به اینکه تقسیمات با حیات یک کشور مرتبط است، تصریح کرد: باید در بحث عمق سیاست راهبردی تقسیمات بیشتر کار شود. در باب تقسیمات کشوری خون دل‌ها خورده‌‌‌‌ایم تا موانع را برطرف کنیم و در نتیجه تعدادی دهستان، بخش و شهر جدید را منطبق بر قانون ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه صبر و پشتکار مسئولان حوزه تقسیمات نتیجه داد، خاطرنشان کرد: وزیر کشور محکم پای کار آمدند و  وزارتخانه دیگر هم همراه شدند و استدلال‌های منطقی، عقلانی و مدلل وزارت کشور در حوزه تقسیمات را پذیرفتند که مصوبه حدود 10 طرح تقسیماتی در دولت از پیامدهای آن بود و بالای 25 طرح هم در کمیسیون سیاسی - دفاعی مورد تایید واقع شد.

مدیرکل دفتر تقسیمات وزارت کشور ضمن تاکید بر این موضوع که باید حوزه‌های استانی طرح‌ها را منطبق با قانون ارائه کنند، ابراز داشت: طرح‌‌‌ها باید برآمده از عمق سیاست راهبردی تقسیمات کشوری باشد و عقبه و پشتوانه تاریخی طرح‌‌‌ها می‌‌‌‌تواند از خود طرح هم مهمتر باشد.

جلالی اضافه کرد: در بحث عمق سیاست راهبردی تقسیمات باید بیشتر کار شود و این موضوع در سطح بندی و واحدبندی، جای نام‌‌ها و نام‌‌‌ها و سایر موارد و وارد شود.

وی با بیان اینکه ساختار تقسیمات کشور هم برای تمرکزگرایی و هم تمرکز‌زدایی مناسب است، عنوان کرد: هم تمرکز اختیارات در مرکز را می‌‌‌توان اجرا کرد و هم ارائه اختیارات به استان‌‌‌‌‌ها از درون همین قالب تقسیماتی قابل اجرا است و از این جهت تقسیمات کشوری مشکلی ندارد.

مدیرکل دفتر تقسیمات وزارت کشور ادامه داد: مشکل از تقسیمات نیست بلکه مشکل کسانی هستند که نمی‌‌‌‌‌خواهند اختیارات را از مرکز به استان‌ها بدهند.

جلالی خطاب به روسای گروه، معاونان مدیران کل و کارشناسان تقسیمات کشوری استانداری‌ها یادآور شد: در مردم انتظاری ایجاد نکنید که نتوان انجام داد. مردم باید بدانند که شهر و روستا شیوه و نحوه‌‌‌ای از زیست هستند و برتری بر یکدیگر ندارند. فرمول هر منطقه را به بهترین شکل به دست آورید و شناخت سرزمینی را در طرح‌‌‌‌ها لحاظ کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز