خبرگزاری کار ایران

ایمن‌آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار؛

شریعتمداری چریکی برای جنگ اقتصادی است/ وزیر پیشنهادی تعاون خودش استارت مبارزه با فساد را زده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۶۶۱

نماینده رشت در مجلس تاکید کرد: برای وضعیت صلح اقتصادی باید سرباز اقتصادی تربیت کرد ولی برای جنگ اقتصادی، باید چریک پرورش بدهیم. شریعتمداری چریکی برای جنگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عصر امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بررسی وزرا باید دو موضوع را مورد لحاظ قرار داد؛ یکی کارنامه و دیگری برنامه. همه می‌گویند ما در جنگ اقتصادی هستیم و همه هم این مسئله را قبول دارند. برای وضعیت صلح اقتصادی باید سرباز اقتصادی تربیت کرد ولی برای جنگ اقتصادی، باید چریک پرورش بدهیم. شریعتمداری چریکی برای جنگ اقتصادی است. 

وی به سوابق مدیریتی محمد شریعتمداری اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن تمام توان خود را گذاشته است تا با خال خیام خود مردم را در تنگنا قرار دهد ولی شریعتمداری می‌تواند براساس سوابق و کارنامه خود موفق عمل کند. 

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی ادامه داد: در حوزه تعاون و رفاه اجتماعی با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم. بیکاری، سهم تعاون در اقتصاد کشور، پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی، آسیب‌های اجتماعی، شرایط رکورد تورمی که طبقات پایین اجتماعی را هدف می‌دهد، صیانت از نیروهای کار، استفاده و هم‌افزایی تشکل‌های کارگری از جمله این چالش‌ها هستند. 

جعفرزاده ایمن‌‌آبادی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مخالف شریعتمداری تصریح کرد: متعجب شدم یکی از دوستان ما عنوان کرد آقای شریعتمداری برای فلان بخش برنامه ندارد. ما می‌دانیم در سیاست‌های کلی نظام برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۶ تکلیف و در برنامه ششم توسعه ۵۹ ماده و در قانون دائمی احکام داخلی ۲۰ ماده تببین کرده‌ایم. هر کس وزیر شود باید برای این مواد و تکالیف برنامه داشته باشد. شریعتمداری برای این مسائل برنامه علمیاتی داده و حق ارائه برنامه جدید ندارد؛ نه ایشان و نه هیچ کس دیگر. 

وی با اشاره به برنامه شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما باید بگویم و بپرسیم برنامه عملیاتی ارائه شده با قوانین بالادستی تطابق دارد؟ باید بگویم آری. در راهبردها توانمندسازی نیروهای کار، ارتقای امنیت شغلی، پایدارسازی صندوق‌ها و.... آقای شریعتمداری برنامه داده است. ایشان در برنامه‌های اصلی محورها را گفته است و این برنامه در صحن مجلس میان نمایندگان پخش شده است. اشتغال، بازار کار، تنظیم روابط کار، صیانت از نیروی کار، توسعه گسترش امور فرهنگی و اجتماعی و.... از جمله برنامه‌های شریعتمداری است. 

این نماینده موافق شریعتمداری افزود: در حوزه تحریم خوشحال شدیم زیرا ایشان در حوزه تحریم چه در حوزه اشتغال، چه در حوزه رفاع و چه در حوزه تعاون برنامه داده است. 

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه باید تکلیف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل شود، ابراز داشت: هشت ماه است که هیات امنای سازمان تامین اجتماعی شکل نگرفته است که وزیر عضو هیات امنا و هیات مدیره آن است. سازمان تامین اجتماعی ماهی هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد را پرداخت می‌کند که معادل یک سوم بودجه است. شورای عالی دستمزد شکل نگرفته چون وزیر ندارد. من از خدمات آقای ربیعی در این حوزه تشکر و قدردانی می‌کنم و دلیل مخالفتم با اسیتضاح ایشان هم به همین خاطر بود. 

وی اضافه کرد: انسجام حاکمیتی باید در زمانی که دشمن از هر کاری دریغ نمی‌کند، حفظ شود. وقتی این همه مدیر به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشستگان کنار رفته، باید سازمان دولت شکل بگیرد تا به مردم خدمت کند. هر کجا کوتاهی وجود دارد، ما اهرم‌هایی داریم که برخورد کنیم. 

نماینده رشت در مجلس با اشاره ادعاهای منتشر شده علیه شریعتمداری در فضای مجازی بیان کرد: گاهی به خاطر مسائل حزبی، جناحی و گروهی اقدامات خلافی در بیرون انجام شده است. یکی کاندیدا شده‌ است. در چند روز گذشته آنچه ناجوانمردی و دور از انصاف بود، علیه ایشان مطرح شد. معاون اقتصادی وزارت اطلاعات نامه داده است و گفته است مطالب بیان شده در فضای مجازی دورغ است و ایشان خود استارت مبارزه با فساد خودرو را زده است. 

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه بتوانیم مجموعه دولت کامل شود و در جنگ اقتصادی بتوانیم همه به مردم رسیدگی کنیم باید به هر چهار وزیر رای داد، یادآور شد: فراکسیون مستقلین امروز تشکیل جلسه داد و همه وزرا حدنصاب لازم را آوردند. به هر چهار وزیر و به ویژه شریعتمداری رای بدهید تا به کوری چشم دشمنان و ترامپ از تحریم‌ها خارج شویم. در ۱۳ آبان نیز مردم در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز