خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در توکیو:

همکاری‌های باستان‌شناسی بستر مناسبی را جهت تحکیم روابط ایران و ژاپن فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۵۰۲

هجدهمین سمینار سالیانه باستان‌شناسی پژوهشگران ژاپنی درباره ایران با شرکت ۸۰ نفر از محققان ژاپنی و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران امروز در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مرتضی رحمانی موحد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در این سمینار، در سخنانی از پرفسور اوتسو تاداهیکو و همکارانش به خاطر تلاش‌های ارزنده در شناسایی ارتباطات تمدن‌های باستانی ایران و ژاپن تشکر و قدردانی کرد و گفت:‌ امروز از طریق بررسی آثار بجا مانده در اکتشافات باستان‌شناسی در مسیر جاده ابریشم به نحوه تعاملات فرهنگی میان هنرمندان و صنعتگران دو کشور ایران و ژاپن پی می‌بریم.

وی اضافه کرد: آثار باستانی در موزه یوشواین در شهر نارا، مؤید ارتباطات خوب میان دو ملت ایران و ژاپن بوده است.

سفیر کشورمان در توکیو ادامه داد: همکاری‌های باستان شناسی و فرهنگی بستر مناسبی را جهت تحکیم و توسعه هرچه بیشتر روابط  دو کشور در تمامی زمینه‌ها فراهم می‌آورد.

همچنین در این سمینار، ابتدا تاکورو اداچی (Takuro Adachi) استاد دانشگاه کانازاوا سخنانی با عنوان (بررسی زمانی دوره سوم آهن در تپه‌های جلالیه گیلان) بیان کرد و سپس پرفسور سریو هارااورا (Seiro Harura) استاد دانشگاه توکای درخصوص تاریخ ایذه در دامنه زاگرس سخنرانی کردند. پرفسور تومیکوهواوکانو (Tomohiko Okano) استاد دانشگاه آیوآما اکوین سخنانی را درباره بررسی کلی تجارت سرامیک چین در خلیج فارس بیان کرد.

در این سمینار برخی از اعضای انجمن فرهنگی ایران و ژاپن، انجمن دوستی موزه شرق باستان توکیو، اساتید دانشگاه توکای و جوگاکوئن، تعدادی از دانشجویان باستان‌‌‌شناسی و جمعی از علاقه‌مندان فرهنگ و تمدن ایران زمین شرکت داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز