خبرگزاری کار ایران

در دیدار رحمانی موحد با کمیسیونر گردشگری ژاپن مطرح شد؛

یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری ایران و ژاپن به زودی نهایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۶۴۱

سفیر ایران در توکیو با کمیسیونر آژانس گردشگری ژاپن دیدار و در مورد زمینه‌های همکاری دو کشور در صنعت گردشگری، تعاملات دوستانه، فرهنگی و برنامه‌های ویژه سالگرد نودمین سال برقراری روابط دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 

به گزارش ایلنا، مرتضی رحمانی موحد سوالی را درباره امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری بین دو کشور مطرح کرد که هیروشی تاباتا، کمیسیونر آژانس گردشگری ژاپن در پاسخ، با ابراز امیدواری جهت توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: موضوع یادداشت تفاهم همکاری‌های گردشگری ایران و ژاپن در دستورکار آژانس گردشگری ژاپن قرار دارد و به زودی آن را نهایی می‌کنیم.

تاباتا همچنین ضمن ابراز خوشحالی از سمینار گردشگری «مقصد: ایران»، که قرار است دوم آبان ماه سال جاری در سفارت کشورمان در توکیو برگزار شود، بر اهمیت این اقدامات در توسعه گردشگری دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به نودمین سال برقراری روابط دو کشور در سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۹)، برای دیدار از ایران ابراز علاقه کرد و توضیحاتی را در مورد اقدامات انجام شده در ژاپن برای آسایش و راحتی گردشگران مسلمان، از جمله غذای حلال ارائه کرد.

رحمانی موحد نیز با قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته توسط آژانس گردشگری ژاپن، برای امضای یادداشت تفاهم همکاری گردشگری دو کشور در توکیو یا تهران اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با بیان این که بخشی از جاذبه گردشگری ایران نیازمند توسعه و زیرساخت است، خطاب به کمیسیونر گردشگری ژاپن گفت: از جنابعالی به‌عنوان مدیر موفق در زمینه توسعه و زیرساخت گردشگری برای سفر به ایران دعوت می‌کنم و امیدوارم در سفر به ایران، از تجارب شما در این زمینه استفاده کنیم.

گفتنی است، کمیسیونر گردشگری ژاپن، ریاست آژانس گردشگری این کشور را برعهده دارد که زیر نظر وزارت زمین، زیرساخت، گردشگری و حمل و نقل فعالیت می‌کند. مسئولیت آن هم با آژانس سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درخصوص راهبرد توسعه گردشگری ژاپن است و هماهنگی‌های بین دستگاه‌های دولتی و نیز بخش خصوصی فعال را نیز برعهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز