خبرگزاری کار ایران

سراج‌زاده:

دولت نباید موجب برآمدن احساس سرخوردگی و ناامیدی از اصلاح در جامعه شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۳۱۰

عضو هیات‌علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی گفت: دولت نباید به نحوی عمل کند که موجب برآمدن احساس سرخوردگی و ناامیدی از اصلاح یا حداقل رسیدن به اهداف جامعه از طریق روش‌های اصلاحی، شود.

به گزارش ایلنا، حسین سراج‌زاده درباره نشست امروز رئیس جمهور با اساتید حوزه علوم اجتماعی گفت: جلسه امروز اصحاب علوم اجتماعی با رئیس‌جمهور، اولین نشست در نوع خود بود که اهالی علوم اجتماعی به این صورت و با این تعداد حضور داشتند. این نشانه مثبت و خوبی است، حداقل به‌صورت نمادین نشان می‌دهد که دولت به مسائل علوم اجتماعی توجه کرده و به این ضرورت رسیده که با اهالی علوم اجتماعی وارد گفت‌وگو شده و از ظرفیت علوم اجتماعی در تصمیم‌گیری‌ها و شناخت مسائل جامعه بهره ببرد.

وی افزود: من در این جلسه اشاره کردم که ضرورت دارد نوعی حکمرانی خوب براساس استفاده از دستاوردهای علمی صورت بگیرد. همچنین در این جلسه برای شناخت واقعیت‌های جامعه به سرمایه و اعتماد اجتماعی اشاره شد که در حال حاضر وضع خوبی ندارد. بی‌توجهی به ادراک اجماعی صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم اجتماعی موجب می‌شود تا مدیران جامعه در فهم مسائل اجتماعی توفیقی نداشته باشند و نتوانند واقعیت‌ها را آن‌گونه که هست دریابند و نمی‌توانند پاسخگوی مطالبات و ضرورت‌هایی که به لحاظ تاریخی بر عهده آنهاست باشند.

عضو هیات‌علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی متذکر شد: رئیس جمهوری در این جلسه به برخی مشکلات و محدودیت‌ها اشاره و برخی دستاوردهای دولت را تشریح کرد. روی این نکته اجماع بود که هم دولت و هم نهاد ریاست‌جمهوری و وزارتخانه‌ها بیشتر از ظرفیت‌های علمی و نگاه کارشناسان و صاحب‌نظران در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا بین همه دوستان حاضر در جلسه این اجماع وجود داشت که دولت تدبیر و امید پاسخگوی یک مطالبه مهم تاریخی در شرایط فعلی است، مطالباتی که در جریان انتخابات برای آنها وعده‌هایی داده شد و به‌نوعی برآمده از گرایش مسالمت‌جویانه و اصلاحی جامعه برای رسیدن به اهداف، مطالبات و بهبود وضعیت است. این دولت از این حیث یک مأموریت تاریخی دارد و نباید به نحوی عمل کند که موجب برآمدن احساس سرخوردگی و ناامیدی از اصلاح یا حداقل رسیدن به اهداف جامعه از طریق روش‌های اصلاحی، شود.

سراج‌زاده در پایان افزود: من این گفت‌وگو را به فال نیک می‌گیرم چراکه آغازگر گفتگوی جدی‌تر، انتقادی‌تر و سازنده‌تر بین دولت و نخبگان خواهد بود. ما کنش‌گران مرزی مطالبات و نیازهای مردم و ضرورت‌های اجتماعی را به دولت منتقل و کمک می‌کنیم تا حرکت به سمت اهداف با استفاده از شناخت واقعی و مبتنی بر نگاه کارشناسانه و پژوهشی شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز