خبرگزاری کار ایران

بختیار در گفت‌وگو با ایلنا:

برای انتخاب وزرا با فراکسیون امید مشورتی صورت نگرفت/ به دولت چک سفید نداده‌ایم/ بررسی‌های لازم را درباره وزرای پیشنهادی انجام می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۶۳۲

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور گفت: قطعا اگر ببنیم که رأی ما با منافع مردم در تضاد است به وزرا رأی نخواهیم داد.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره گلایه برخی از اعضای فراکسیون امید و نمایندگان مجلس مبنی بر این که رئیس‌جمهور با آنان برای انتخاب وزرای پیشنهادی مشورت نکرده است، گفت: انتظار می‌رفت قبل از اینکه رئیس‌جمهور نامه اسامی وزرای پیشنهادی را به مجلس ارائه کند،‌ با نمایندگان ملت مشورتی صورت گیرد.

نماینده مردم گلپایگان با بیان این‌که رسم بود که رئیس‌جمهور درباره وزرای پیشنهادی  که به مجلس معرفی می‌کند مشورت کند، بیان کرد: این کار باعث می‌شد که ما نسبت به وزرایی که معرفی می‌شوند شناختی داشته باشیم و مجلس با شناخت رأی دهد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا تعدادی از وزرای پیشنهادی قطعا رأی نخواهند آورد و دلیلش هم این است که یک تعامل دوسویه و گفت‌وگو بین مجلس و دولت صورت نگرفته است. این خلاء باعث می‌شود مردم احساس کنند مجلس و دولت با هم تقابل دارند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مردم مسئول هستیم کسی را انتخاب کنیم که توانایی و تخصص لازم را در حوزه‌هایی که می‌خواهند سکان آن را به دست گیرند، داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه رئیس‌جمهور با فراکسیون امید برای انتخاب وزرا مشورتی نداشته است، امروز آسیبی که متوجه کشور شده از باب  همین عدم مشورت‌ها است.

بختیار تاکید کرد: حتی نمایندگان همسو با دولت و فراکسیون امید هم نمی‌توانند چشم بسته به یک وزیر رای اعتماد دهند. قطعا نمایندگان بر اساس وظیفه‌ای که دارند، هنگام دادن رأی اعتماد منافع مردم را بر منافع حزبی و همسویی با دولت ترجیح می‌دهند. اگر صدر در صد بدانیم فردی توان اداره و سکانداری وزرات‌خانه‌ای را ندارد، رأی اعتماد نخواهیم داد

وی تاکید کرد: به عنوان یک عضو فراکسیون امید می‌گویم درست است که همسو با دولت هستیم اما چک سفید امضاء نداده‌ایم. باید در اینگونه موارد رئیس‌جمهور با فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و سایر بخش‌ها مشورت کند این که فقط با روسا مشورت کنند، درست نیست.

بختیار با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد دهند، بیان کرد: نمایندگان هر کدام برای خودشان ظرفیت‌هایی دارند و دولت باید از آن‌ها کمک گیرد و ما از این که مورد مشورت قرار نگرفته‌ایم گله‌مند هستیم.

وی درباره وزرای پیشنهادی گفت: تاجایی که می‌دانم آقای دژپسند در اقتصاد توانایی و تخصص دارد و این را زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودند، نشان دادند. آقای رحمانی در وزرات صنعت قائم مقام بودند و آشنایی کامل با این وزرات‌خانه دارد.

نماینده مردم گلپایگان ادامه داد: در رابطه آقایان شریعتمداری و اسلامی نمی‌شود اظهارنظر شفاف و صریحی کرد.

وی تاکید کرد: وزرایی که معرفی شده‌اند باید برنامه‌های خود را ارائه دهند و ما هم تحقیقات و بررسی لازم را انجام دهیم و زمانی که به یک جمع‌بندی رسیدیم، اظهارنظر راحت‌تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز