خبرگزاری کار ایران

محمد کیانوش‌راد:

رئیس‌جمهور تصمیم خود را برای معرفی کابینه قاطعانه اعلام کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۸۴۶

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه تهدید یا فشار یا کارشکنی از طرف هر جریان و یا نهادی بر دولت کاری ناپسند است گفت: ‌ رئیس‌جمهور باید قاطعانه تصمیم خود را برای معرفی کابینه اعلام کند.

محمد کیانوش راد، با اشاره به اینکه مجلس حق دارد نسبت به مخالفت و یا موافقت با وزرا سخن بگوید اظهار کرد: تا اینجای مسئله امر جدیدی رخ نداده و در همه دوره‌های قبل نیز چنین تعاملات یا کش و قوس‌هایی وجود داشته است اما روشن است رئیس‌جمهور باید بر مبنای گفتگوی جریان‌های سیاسی و توجه به کارآمدی وزرا و بدون در نظر گرفتن فشارهای مختلف کابینه خود را معرفی کند.

وی در ادامه افزود: مجلس هم باید به صورت منطقی نسبت به مطالبات خود اقدام کند. به هر حال روشن است هر گونه تهدید یا فشار یا کارشکنی از طرف هر جریان و یا نهادی بر دولت کاری ناپسند است اما تلاش جهت اینکه نمایندگان مجلس یا گروه‌های سیاسی پیشنهادات خودرا برای رئیس‌جمهور به اثبات برسانند، امری نا‌موجه نیست.

این عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه نباید از مفهوم سهم خواهی لزوما یک مفهوم منفی را تبلیغ کرد، تصریح کرد: سهم خواهی اگر مبنای لجاجت یا پیگیری منافع خاص شخصی یا گروهی باشد قاعدتا با خواسته‌هایی که مردم بر اساس آن به روحانی رای داده‌اند تفاوت دارد زیرا مردم خواستار تحقق شعار‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور و پیگیری مشی اعتدالی هستند. رئیس‌جمهور هم قاعدتا با معدل گیری از خواسته‌های منطقی و مشروح جریان‌های سیاسی باید قاطعانه تصمیم خود را برای معرفی کابینه کارآمد و شایسته و وفادار به برنامه‌های خود اعلام کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه شخصیت روحانی نشان داده که زیر فشار‌ها و تهدیدات نمی‌رود، گفت: ‌ در عین حال روحانی تلاش کرده به گونه‌ای عمل کند که نظرات گروه‌های مختلف خصوصا حامیان خود را تا حد زیادی برآورده سازد که در این مسیر با گروه‌های مختلف سیاسی، و اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد تعامل داشته است.

کیانوش راد تاکید کرد: ‌ نباید مخالفت با یک یا دو وزیر به عنوان مخالفت با رئیس‌جمهور یا آرای مردم تعریف شود. این گونه مسائل در دوره‌های گوناگون وجودداشته و اکنون هم مطرح است. آنچه که رای جمعی مردم دنبال آن است معرفی کابینه کارآمد و وفادار به شعارهای روحانی است. کابینه جوان‌تر و استفاده از زنان اکنون نه خواست یک گروه خاص سیاسی بلکه یک خواست اجتماعی است. بنابراین مطرح شدن این خواسته‌ها به معنای فشار بر رئیس‌جمهور نیست. رئیس‌جمهور پس از بررسی‌های خود و مشورت با افراد صاحب نظر باید کابینه خود را معرفی کرده و مجلس هم براساس برداشت‌های خود از مجموعه شرایط رای خودرا به وزرا بدهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با اشاره به اینکه اگر دو یا سه وزیر رای هم نیاورند اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، ادامه داد: در جریان اصلاح‌طلبان و اعتدال گرا قحط الرجال وجود ندارد و افراد شایسته زیادی حضور دارند بنابراین دست رئیس‌جمهور هم بسته نیست و روحانی می‌تواند نهایتا کابینه قابل دفاع را پیشنهاد بدهد.

 منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز