خبرگزاری کار ایران

شهبازی‌نیا به ایلنا خبر داد؛

ثبت نام ۷۳ هزار و ۶۱۶ نفر در آزمون وکالت/ افزایش ۱۵ دقیقه‌ای زمان پاسخگویی/ شانس قبولی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۵۷

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: امسال مجموعا ۷۳ هزار و ۶۱۶ نفر در آزمون وکالت ثبت نام کردند که نسبت به آزمون سال قبل کاهش داشته است.

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا در رابطه با نتیجه ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷ و تعداد افرادی که ثبت‌نام کردند، گفت:‌  امسال مجموعا ۷۳ هزار و ۶۱۶ نفر ثبت نام کردند که نسبت به آزمون سال قبل کاهش چند هزار نفری داشته و با توجه به اینکه ظرفیت کانون‌ها بیش از ۲۰ درصد اضافه شده می‌توان گفت شانس قبولی نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بیشترین تعداد افراد شرکت‌کننده مربوط به کانون وکلای دادگستری مرکز است که ۲۱ هزار و ۸۷۳ نفر در این کانون ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار ۷۶۴ نفر خانم و ۱۱ هزار و ۱۰۹ نفر از آقایان هستند. کمترین شرکت‌کننده هم مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است که ۴۲۱ نفر ثبت نامی داشته است که از این بین ۱۹۷ نفر خانم و ۲۴ نفر آقا هستند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌ها وکلای دادگستری ایران در خصوص نحوه دریافت کارت ورود به جلسه نیز گفت: براساس آگهی که منتشر کردیم چند روز پیش از آزمون کارت از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان خواهد بود. همچنین امسال تعداد سوالات مانند سال‌های قبل است اما زمان پاسخگویی ۱۵ دقیقه افزایش داشته است.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به تبلیغات برخی موسسات مبنی بر فروش سوالات آزمون وکالت گفت: قبلا هم گفته‌ام اینها خلاف واقع است و سوالات در روزهای منتهی به آزمون تهیه می‌شود و تا امروز اساسا سوالی طرح نشده است. به هیچ شکل نیز نمی‌شود سوالات را حدس زد بنابراین هرگونه ادعا در این خصوص خلاف واقع و برای سودجویی است. از مراجع قانونی هم خواسته‌ایم با افراد سودجو برخورد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز