خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

کلیات طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانی‌ها تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۹۱۸

بهارستان‌نشینان با کلیات کلیات طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانی‌ها موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، کلیات طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که یک فوریت آن در تاریخ ۹۶/۹/۱ تصویب شده بود، امروز آن پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان به رأی گذاشته شد.

از ۲۵۰ نماینده حاضر در صحن ۱۴۹ نفر رأی موافق، ۶۶ نفر رأی مخالف و ۴ نفر رأی ممتنع دادند و با کلیات این طرح موافقت کردند. پیش از رأی‌گیری درباره این طرح، تعدادی از نمایندگان درخواست مسکوت ماندن به مدت ۳ ماه را ارائه دادند.

در ادامه غلامرضا کاتب به عنوان نماینده جمعی از بهارستان‌نشینان دلایل مسکوت ماندن این طرح را محورهایی همچون؛ لزوم اظهارنظر قوه قضائیه، لزوم گذشتن این طرح از قوه مجریه، ایرادات ۲۴ گانه اداره تدوین قوانین و عدم بررسی کمیسیون قضایی بیان کرد.

از مجموع ۲۵۰ نماینده با ۷۳ رأی موافق، ۱۳۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع به این پیشنهاد دادند با مسکوت ماندن این رح مخالفت کردند.

بنا به این گزارش این طرح در مدت مققر در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برسی نشده است در نتیجه رئیس مجلس جهت اصلاح موادی از این قانون ارجاع آن را به کمیسیون را به رأی گذاشت که نمایندگان با ۱۷۹ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع موافقت کردند که این طرح به کمیسیون برود.

لاریجانی تاکید کرد کمیسیون باید به دقت این طرح بررسی کند.

در دلایل توجیهی این طرح آمده است:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از سیاست‌های اصولی مقام معظم رهبری است که با لحاظ شرایط و واقعیات موجود در داخل زندان‌ها از جهت تعداد زندانیان، آثارهای منفی حضور در زندان‌ها برای زندانیان و خانواده، تبعات اقتصادی و اجتماعی بالا بودن تعداد زندانیان ابلاغ شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز