خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله لاریجانی در دیدار با رییس قوه‌قضاییه ایران:

مردم ایران منتظر انتقال منافقین به کشور برای محاکمه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۹۴

منافقین علاوه بر به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی که رئیس قوه قضائیه بود، ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را ترور کردند

رییس قوه‌قضاییه خواستار انتقال منافقین از عراق به ایران برای محاکمه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله صادق آملی لاریجانی پس از دیدار با مدحت محمود و در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای این سفر ابراز کرد: افزایش روابط قضائی، کیفری، مدنی و همچنین استرداد مجرمان و زندانیان از توافقات صورت گرفته در جلسه با رئیس قوه قضائیه عراق بود و با توجه به این که توافق نامه‌هایی که قبلاً امضا شده بودند، به تصویب رسیده‌اند، اکنون فرصت خوبی برای اجرایی شدن این توافقات است.

وی ادامه داد: اگر این چهار توافقنامه اجرایی شود، برخی از مشکلات قضائی برای مردم هر دو کشور بر طرف می‌شود و تعامل قضائی بیشتر می تواند در جهت تعمیق منافع بین هر دو کشور موثرباشد.

رئیس قوه‌قضائیه انتقال منافقین به ایران را انتظار مردم دانست و گفت: منافقین علاوه بر به شهادت رساندن آیت‌الله بهشتی که رئیس قوه قضائیه بود، ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را ترور کردند. به همین خاطر مردم انتظار دارند نظام قضائی عراق در چهار چوب توافقنامه‌های بین دو کشور، مجرمان منافقین را به ایران انتقال دهند تا مورد محاکمه عادلانه قرار بگیرند.

رییس قوه‌قضاییه به زندانی بودن برخی از زائرین در زندان‌های عراق اشاره کرد و خواستار برخورد مناسب با این افراد شد.

لاریجانی ادامه داد: تبادل آراء میان قضات و حقو قدانان ایران و عراق می‌تواند برای هر دو کشور دستاوردهای فراوانی داشته باشد که از این جمله می‌توان به بررسی و تطبیق نظام قضائی بین دو کشور اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز