خبرگزاری کار ایران

بی‌مقدار در کنگره حزب اراده ملت ایران:

مجلس به اختیار خود و مردم نیست/ چرا نوحه‌‌‌خوان ما را یزید خطاب می‌‌‌کند؟/ مردم به ما بی‌اعتماد شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۱۳۶

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: مجلس FATF را تصویب کرده که خیلی برای ما مفید است. ما با این قانون جلوی پولشویی را گرفتیم. این استانداردسازی سیستم نظام بانکی است. چرا نوحه‌‌‌خوان ما را یزید خطاب می‌‌‌کند؟ مگر مسئولیت دارند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهاب‌الدین بی‌مقدار صبح امروز در نهمین کنگره حزب اراده ملت ایران که در کانون توحید گفت: در کشور ما اختیارات به درستی تعریف نشده‌اند. این مسئله در قانون اساسی قبلی مورد توجه قرار گرفته بود اما در بازنگری توجه نشد. هم‌اکنون اختیارات در یک جا و مسئولیت در جای دیگر است.

وی با اشاره به قوای سه گانه در کشور اظهار داشت: قوه مقننه هیچ نظارتی بر قوه قضاییه ندارد اما بر روی قوه مجریه دارد. در ظاهر مجلس باید قانونگذاری کرده و بر حسن انجام کار نظارت کند. نماینده‌‌‌ها با انتخاب مردم انجام می‌‌‌شوند اما در آنجا هم مردم آزادی ندارند. با نظارت استصوابی نخبگان یا در انتخابات شرکت نمی‌‌‌‌‌کنند یا رد صلاحیت می‌‌‌‌شوند. نمونه‌‌‌‌‌های زیادی داریم

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ردصلاحیت‌‌‌‌ها نبود، مجلس قوی‌‌‌تر بود. مردم برای حفظ نظام در انتخابات شرکت می‌‌‌‌کنند. تیغ شورای نگهبان اما همچنان روی سر نمایندگان است. این باعث محافظه‌‌‌کاری و احساس یاس در نماینده‌‌‌‌ها و کم‌‌‌‌کاری آنها می‌‌‌شود. مفهوم آن، این است که مجلس در واقع به اختیار خود و مردم نیست.

بی‌مقدار با اشاره به رویکرد خصمانه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: اخیرا تصمیماتی گرفته و گفته می‌شود ترامپ اعلام جنگ اقتصادی کرده است اما نباید حرمت قانون شکسته شود. کمیته تشکیل می‌‌‌‌دهند تا کار کارشناسی مجلس را بشکند که نمونه‌‌‌اش همین ماده ١٣ قانون صادرات و واردات. کشور با نظم کار می‌‌‌‌‌‌‌‌کرد و چرخ کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌چرخید. اخیرا با مصوبه‌‌‌ای که دادند صادرات افت کرده است.

وی با بیان اینکه وقتی که نمایندگان ملت بحث می‌‌‌کنند تصمیم بهتری می‌‌‌گیرند، خاطرنشان کرد: من این را به آقای لاریجانی گفتم. اینکه اختیار با مسئولیت نمی‌‌‌‌‌‌خواند. یکسری کارهای بزرگی انجام می‌‌‌‌‌شود اما مجلس حق نظارت ندارد. می‌‌‌‌گویند مجلس به ما بدهکار است. من می‌‌گویم مگر شما از بیت‌‌‌المال استفاده نمی‌‌کنید. بگذارید مجلس نظارت کند. مجلس باید بر واگذاری‌‌ها نظارت کند. آیا این کارها به نفع کشور است.

این عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران افزود: اخیرا یک کمیسیون نظارت درست شده که بالاسر شورای نگهبان هم ایستاده است. درباره همه مسائل بحث می‌‌‌‌شود و قبل نظر شورای نگهبان، کمیسیون نظارت نظر می‌‌‌‌دهد. اگر قانونی است باید حکم حکومتی داشته باشد. مردم می‌پرسند نماینده‌‌‌‌‌ها چه می‌‌کنند. گاهی دولت بی‌‌ضوابط چیزی را واگذار می‌‌کند. می‌گوییم گرا می‌گویند آقای فلانی است. پیگیری این مسائل برای من گران تمام شده است.

بی‌مقدار با تاکید بر اینکه مشکل ما مداحان هستند، ابراز داشت: مجلس FATF را تصویب کرده که خیلی برای ما مفید است. ما با این قانون جلوی پولشویی را گرفتیم. این استانداردسازی سیستم نظام بانکی است. چرا نوحه‌‌‌خوان ما را یزید خطاب می‌‌‌کند؟ مگر مسئولیت دارند؟ مجلس از ما می‌‌‌‌پرسد چرا اعتراض نمی‌‌‌کنید. یک مطلب درباره اقتصاد می‌‌‌گویم که مشکل ما بی‌‌‌اعتمادی مردم است. چون مردم به ما بی‌‌‌اعتماد شدند. می‌‌‌‌ترسند و سرمایه و پول را می‌‌‌خواهند در جایی نگهداری کنند.

وی اضافه کرد: مردم به دفتر ما مراجعه می‌‌کنند که داروی ٣٠٠ هزار تومانی دو میلیون شده است. چرا بی‌‌اعتمادی شده است؟‌ ما به مردم دروغ می‌‌گوییم. ما انتظارات ایجاد می‌‌کنیم و انجام می‌دهیم. اقتصاد ما با تعریف اقتصاد جهانی نمی‌‌خواند. یک اقتصاد خصولتی که دولت هم کاره‌‌ای نیست. ثروت در دست یک عده و بخش خصوصی را هم رنجاندیم. امیدوارم ما بتوانیم مجلسی آزاد داشته باشیم تا بتوانیم اظهارنظر درست انجام دهیم. آقای فلاحت‌‌پیشه گفتند ما با شخصیت‌‌های آمریکایی وارد مذاکره شویم. ما تا کی می‌‌خواهیم باب مذاکره را ببندیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز