خبرگزاری کار ایران

در دیدار با مقام‌های هندی؛

عربستان وعده داد نفت ایران را در دوران تحریم جایگزین کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۵۳

وزیر نفت عربستان گفت سرمایه‌گذاری‌های لازم برای تولید ظرفیت مازاد تا ۲-۳ میلیون بشکه در روز را انجام داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «لیتست‌لی نیوز»، «خالد الفلیح» وزیر نفت عربستان که یکی از اعضای هیات کارشناسان جهانی بخش نفت بود که امروز با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد، هندوستان را از تامین نفت خام آنها در صورت متاثر شدن از تحریم‌های ایران مطمئن کرد.

این اظهارات سعودی‌ها در خلال نمایشگاه نفتی دهلی نو مطرح شد.

وی گفت: من افتخار دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر و «درمندرا پرادان» وزیر نفت هند را داشتم. به آنها اطمینان دادم که تعهد کامل و مستمر ما به تامین نیازهای نفتی هند و همچنین سرمایه‌گذاری مستمر در هند را خواهند داشت.

«الفلیح» با اشاره به توافق ۴۴ میلیارد دلاری شرکت نفت آرامکو و کمپانی نفت ملی ابوظبی با شرکت پتروشیمی ماهاراشترا گفت که این نشانه‌ای از تقویت روابط بین عربستان و هند است.

وی گفت: این تنها نشانه نیست. این تنها شروع است. آرامکو عربستان می‌خواهد که در بخش نیاز مشتریان نظیر کسب وکارهای سوخت و پتروشیمی، ساخت یک کسب و کار یکپارچه در این حوزه و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش ذخیره نفت خام در هند برای نزدیکی بیشتر به تقاضای مشتریان نیز سرمایه‌گذاری کند.

«الفلیح» گفت: ما شاهد تحریم‌های ایران هستیم. این اختلال در توزیع نیازمند یک ضربه‌گیر است و این ضربه‌گیر در مقیاس بزرگ عربستان سعودی است. ما ده‌ها میلیارد دلار برای تولید ظرفیت مازاد تا ۲-۳ میلیون بشکه در روز برای چند سال سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی گفت: برای این ظرفیت مازادی که عربستان سعودی تولید و بشکه‌های نفتش را روانه بازار می‌کرد، قیمت نفت به سادگی سه رقمی شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز