خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی:

محدودیت بازداشت موقت به معنای افزایش جرم و جنایت و ناامنی در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۶۵۰

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری درخصوص مدت زمان بازداشت موقت را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان مخالف طرح مذکور با بیان اینکه فلسفه بازداشت موقت تسهیل و تسریع در دسترسی به متهم و جلوگیری از امحا و نابود کردن اسناد برای اثبات جرم است، گفت: محدودیت بازداشت موقت برای جرایمی همانند سرقت، نزاع‌های دسته جمعی، مواد مخدر توسط مجرمان حرفه ای به معنای افزایش جرم و جنایت و ناامنی در جامعه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر صدور قرار بازداشت موقت با محدودیت‌هایی مواجه است، افزود: شرایط به گونه‌ای نیست که یک بازپرس بدون هیچ محدودیتی قرار بازداشت موقت صادر کند، چرا که بسیاری از آنها علاقه ای به صدور قرار بازداشت موقت ندارند، اما گاهی اتفاقی رخ می دهد که چاره ای جز بازداشت موقت نیست.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید تحت تاثیر فرهنگ غربی که در خود آن کشورها نیز عملیاتی نیست، قرار گرفت، ادامه داد: مردم از این موضوع گلایه مند هستند که چرا فلان دزد یا قاچاقچی توسط نیروی انتظامی دستگیر شده اما زودتر از شاکی از دادسرا خارج می شود!

وی تصریح کرد: طرح مستقلی برای اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری وجود دارد، لذا به جای اصلاح جزئی این ماده می توان تمام طرح را در فرصتی مناسب اصلاح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز