خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در نطق میان دستور:

امروز، روز سیاهی برای مجلس بود/ برای ۴۰ میلیون ترک مجوز یک روزنامه سرتاسری به زبان ترکی صادر کنید

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۳۲۸

نماینده مردم ارومیه گفت: متاسفانه بیش از ظرفیت زندان، زندانی داریم که باید کاهش یابد. دولت هزینه غذا و دارو زندانیان را صد در صد اختصاص دهد. آقای وزیر کشور چرا چند ماه کارمندان و کارگران برخی از شهرداری‌ها کشور حقوق و مزایا خود را دریافت نکردند.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: امروز روز سیاه مجلس شورای اسلامی بود، از ساعت ۶ صبح جلسه غیر علنی برای بررسی لایحه CFT تشکیل و مسئولان نظامی ضررهای بسیار خطرناک این لایحه را مطرح کردند اما دولت بالعکس این اظهارات، بر تایید این لایحه اصرار کردند. در نهایت عهدنامه ننگینی مانند پاریس و ترکمنچای دوم در مجلس تصویب شد هرچند ۱۲۰ رأی مخالف داشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اقتدار نظام، امروز بعد از حضور امت در صحنه و اقتدار رهبری به موجب قدرت نیروهای مسلح ماست، عملیات‌های موفق برون مرزی و موشک باران دشمنان نشان وحدت نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و مرزبانی است از این رو از فرمانده قرارگاه مرکزی سیدالشهدا، انتظامی استان، مرزبانی استان و مدیر کل اطلاعاتی آذربایجان غربی تشکر دارم که شبانه روز تمام تیم های تروریستی را قبل از ورود به خاک جمهوری اسلامی منهدم کردند.

وی افزود: وضعیت دریاچه ارومیه اسفبار است. راه آهن ارومیه به مراغه افتتاح نشد و جاده های استان آذربایجان غربی مانند قتلگاه است. بازماندگان از تحصیل مشکل اصلی کشور است. دختران و پسران بین ۶ تا ۱۸ سال به دلیل فقر از تحصیل جاماندند و به خیل بی‌سوادان اضافه شدند.

قاضی‌پور ادامه داد: افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی با اوضاع بد اقتصادی امروز باید انجام شود. امروز همه حقوق بگیران به خصوص نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی و آموزش و پرورش در زیر خط فقر قرار دارند، این ننگ است. دولت به داد معیشت مردم، کارکنان نیروهای مسلح، کارگران و کشاورزان برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید مانع افزایش بی‌رویه قیمت‌های ارزاق عمومی به خصوص داروها و لوازم پزشکی را بگیرد. وزارت بهداشت و درمان می‌گوید ۹۸ درصد داروها در داخل تولید می شود پس چرا برای دو درصد دارو خارجی ۹۷ درصد ارز اختصاص می‌دهند.

قاضی‌پور با خطاب قرار دادن رئیس صدا و سیما و استناد به اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی، گفت: جمعیت چهل میلیونی ترک‌های جمهوری اسلامی نیاز به یک شبکه سرتاسری ۲۴ ساعته دارد. آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهل میلیون ترک مجوز یک روزنامه سرتاسری به زبان ترکی صادر کنید.

وی در تذکری به وزیر دادگستری، تصریح کرد: متاسفانه بیش از ظرفیت زندان، زندانی داریم که باید کاهش یابد. دولت هزینه غذا و دارو زندانیان را صد در صد اختصاص دهد. آقای وزیر کشور چرا چند ماه کارمندان و کارگران برخی از شهرداری‌ها کشور حقوق و مزایا خود را دریافت نکردند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: چرا مشکل ۱۳۶ هزار سهامدار پدیده شاندیز را حل نمی کنید؟ حق و حقوق وزارت نیرو و جهاد و راه و شهرسازی را از مال سهامداران دادید ولی حقوق سهامداران را ندادید. علت امر چیست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز