خبرگزاری کار ایران

بنیادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

هیچ وزیری نمی‌تواند با وجود شورای هماهنگی اقتصادی و شورای مبارزه با تحریم‌ها، سیاستگذاری کند/ فضای مجلس برای بررسی CFT مثبت است

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۸۸۷

یک نمایننده مجلس گفت: درست است که از دستگاه‌های ذیربط در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی حضور دارند اما خروجی تصمیم‌گیری‌های این چنینی در فضای بسته و بدون بحث و بررسی گرفته می‌شود گرچه فکر می‌کنیم اثر گذار هم بوده اما تداوم آن بعید به نظر می‌رسد.

بهروز بنیادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره نقش شورای عالی اقتصاد در نوسانات اخیر ارز گفت: به نظر می‌رسد تصمیماتی  که در این چندماهه در مباحث ارز و سکه گرفته شده تصمیماتی است که قابل تایید مجلس و راهبرد اقتصاددانان نبوده است. به نظر می‌آید این مسیر اشتباه طی می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات و آنچه که در خروجی شورای هماهنگی اقتصادی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اینکه نظرات چه افراد و گروه‌هایی در آن جلسه گرفته می‌شود مهم است، در آنجا عده محدودی هستند. درست است که از دستگاه‌های ذیربط نیز در آن جلسه حضور دارند اما خروجی تصمیم گیری‌های اینچنینی در فضای بسته و بدون بحث و بررسی کافی گرفته می‌شود گرچه فکر می‌کنیم اثرگذار هم بوده اما تداوم آن بعید به نظر می‌رسد.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به لیست ارز بگیران دولتی خاطرنشان کرد: من به تاریخ این لیست‌ها توجهی نکرده‌ام اما همانطور که در سطح جامعه و رسانه‌ها هم مطرح است به نظر می‌رسد که این‌ها لیست کاملی نباشد. این مساله در فراکسیون شفاف‌سازی مطرح و نحوه تخصیص ارز و روزنه‌هایی که در این مسیر برای سواستفاده وجود دارد به بحث گذاشته شد اما کسی درباره آمار نهایی نمی‌تواند قضاوت کند که آماری کامل است یا نه. اگر قرار باشد ما به نتیجه‌ای دقیق برسیم، مجلس باید در این زمینه ورود پیدا کند و تحقیق و تفحصی انجام شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: الان در زمانی حساس و به نوعی دچار بحران و جنگ اقتصادی هستیم، درنتیجه جابجایی مهره‌ها در دولت تفاوت زیادی نخواهد داشت. ما دو شورای هماهنگی اقتصادی و شورای مبارزه با تحریم‌ها را داریم، درنتیجه به نظر من هرکسی که در این جایگاه‌های وزارت قرار بگیرد بیشتر یک نیروی اجرایی است و با حضور این دو شورا نخواهد توانست سیاستگذاری انجام دهد. 

وی با بیان اینکه مدیریت کشور به طور ریشه‌ای دچار مشکل است و باید در تغییر و بازنگری در ساختار دولت و مدیریت کشور ورود شود، به موضوع CFT اشاره کرد و گفت: فضای کلی مجلس فضای مثبتی به نظر می‌رسد و امروز جلسه‌ای با حضور نخبگان تشکیل خواهد شد و بحث و تبادل نظر بیشتری هم در مجلس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز