خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران عنوان کرد:

ضرورت مشارکت مردم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۸۶۰

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: مشارکت مردم و اجرای مناسب برنامه ها تاثیر بسزایی درکاهش قاچاق کالا و ارز دارد.

به گزارش ایلنا از  ساری،احمد حسین زادگان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالاو ارز مازندران، قاچاق کالا را یکی از مهم‌ترین عوامل برهم زدن تعادل اقتصادی کشور دانست و گفت: قاچاق کالا موجب کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه افزایش میزان بیکاری می‌شود و این امر تأثیر نامطلوبی بر رفاه عموم مردم می‌گذارد.

جانشین رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: عدم ثبت سفارش و ممنوعیت واردات یک هزار و 339 قلم کالا که تولید و مشابه آن در داخل کشور وجود داشته، جهت حمایت از کالای ایرانی توسط دولت تدبیر و امید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی صورت پذیرفته است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه در بحث قاچاق اولویت با پیشگیری و بعد مقابله و برخوردهای امنیتی است، اظهار کرد: امیدواریم در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید شاهد رونق تولید داخلی و کاهش حجم قاچاق در سطح کشور و استان باشیم، زیرا کالای قاچاق به مثابه خنجری به تولید ملی و از جمله موانع تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز ضمن شناسایی کالاهایی که بیشترین میزان قاچاق را به خود اختصاص داده اند بسته هایی را برای کاهش قاچاق این نوع کالاها تدوین و اجرایی کرده است.

حسین زادگان فرهنگ سازی مصرف کالای با کیفیت و استانداد ایرانی را نیاز جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: رونق تولید ملی، توسعه اقتصاد کشور و اشتغال فرزندان این مرز و بوم را به همراه دارد و باید نشر این ارزش فرهنگی مورد توجه تمام دستگاه ها به عنوان ضرورتی مهم قرار گیرد.

جانشین رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به این که مردم محور و اجتماع محور کردن امور یک اولویت است،گفت: هر کجا به صورت شفاف مردم را در اجرای امری دخیل کردیم نتیجه آن مطلوب بوده است؛ در امر مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی هم باید با استفاده از توان و ظرفیت اقشار مختلف مردم سازمان های مردم نهاد، با نشر ارزش های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی موضوع را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در روستاها از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان عضو افتخاری ستاد کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بهره گیری شود.

حسن اسحاقی، دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران نیز دراین جلسه گفت: بیش از هزار و 224 پرونده قاچاق کالا، شش ماه نخست امسال در مازندران بررسی شد که ارزش ریالی کالاهای کشف شده 206 میلیارد ریال بوده است.

اسحاقی با اشاره به دستگیری 2 سرشبکه توزیع دارو و واردات خودرو غیرمجاز در مازندران افزود: این کالاها نیز به ارزش 14 میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

دبیر کمیسیون کالا و ارز مازندران تصریح کرد: در شش ماه گذشته در مبارزه با برندهای غیرمجاز 90 درصد پیشرفت داشتیم.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز مازندران در زمینه مقابله با قاچاق برنج در مازندران و توزیع برنج وارداتی نیز گفت: براساس دستور استاندار مازندران توزیع هرگونه برنج خارجی تا 15 مهر ممنوع بوده و در این زمینه با متخلفان برخورد خواهد شد.

اسحاقی همچنین بر اجرای طرح ریجستری تلفن همراه و ساماندهی انبارکالا، کشف و ضبط کالاهای ممنوع مانند مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره ای تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز