خبرگزاری کار ایران

جزئیات سفر صدراعظم آلمان به سرزمین‌های اشغالی؛

انتقاد مرکل از شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه‌باختری/ ایران و غزه محور مذاکرات آلمان و رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۴۳

مرکل در پادکست هفتگی خود در جریان سفر امروز به سرزمین های اشغالی گفت که آلمان و اسرائیل روابط منحصر به فردی دارند و ما از این شراکت و دوستی نزدیک بسیار خوشحالیم.

به گزارش ایلنا به نقل از «هاآرتص»، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کردند. این دیدار هفتمین دیدار بین روسای دو دولت در دهه گذشته بوده است.

مرکل و نتانیاهو درباره ایران و تشدید درگیری‌ها در غزه گفت‌وگو کردند.

این دیدار که امروز -پنجشنبه- انجام شده شامل دیدار مرکل با اعضای کابینه رژیم صهیونیستی هم بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که مرکل نسبت به شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری ابراز نارضایتی کرده است.

هفته گذشته نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، اروپا را به چاپلوسی برای ایران متهم کرد. او در پی قانع کردن سران کشورهای اروپایی برای تبعیت از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است.

آلمان محور مذاکرات را روابط اقتصادی، فناوری و نوآوری خوانده است.

مرکل در پادکست هفتگی خود گفت که آلمان و اسرائیل روابط منحصر به فردی دارند و ما از این شراکت و دوستی نزدیک بسیار خوشحالیم.

بر اساس این گزارش قرار نیست در جریان این سفر مقامات آلمانی از فلسطین دیدار داشته باشند. مقامات اروپایی بارها شهرک‌سازی‌های اسرائیل را مورد نقد قرار داده و آن را تهدیدی برای چشم‌انداز صلح دو کشور و پایان دادن به درگیری اسرائیل و فلسطین می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز