خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جمع خبرنگاران:

افزایش غیرواقعی قیمت ارز تبدیل به مسیر کاهشی شد/ تصمیمات اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای مردم اطمینان‌بخشی داشت

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۲۲

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: تصمیمات اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی می‌تواند اطمینان بخشی برای مردم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد نهاوندیان ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره کاهش قیمت ارز گفت: صاحب‌نظران اقتصادی بر این اعتقاد بودند که نرخ بازار آزاد عمق لازم را برای نرخ مرجع بودن ندارد. قیمت‌های بالا ناشی از التهاب و انتظارات تورمی بود و خوشبختانه در افکار عمومی این واقع‌بینی حاصل شد و به سرعت افزایش غیرواقعی قیمت ارز تبدیل به مسیر کاهشی شد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی حاکی از ادامه یافتن کاهش قیمت ارز است، اظهار داشت: طبعا توجه مردم به این موضوع که تصمیمات پر ریسک، طبعات خواهد داشت، هم موثر است.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور ادامه داد: لازمه تصمیم‌گیری مردم برای سرمایه‌گذاری، مشورت گرفتن از کارشناسان این حوزه و توجه به هشدارهای مسئولان است. تصمیمات اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی خوشبختانه می‌تواند اطمینان بخشی برای مردم داشته باشد.

نهاوندیان در پاسخ به سوالی پیرامون افرادی که در فضای مجازی به التهابات ارزی دامن می‌‌‌‌‌زنند و اکنون سکوت اختیار کرده‌‌‌اند، تصریح کرد: در چند روز اخیر شاهد بودیم خود مردم در مقابل یک جریان مرموز و نگران‌‌‌‌کننده ایستادگی کردند و این مصافی که در برابر موج سایت‌های مجهول و معلوم‌‌‌‌الحال رخ داد، امکان انتخاب و تصمیم‌‌گیری خوبی برای جامعه ایجاد کرد.

وی افزود: عامل دیگر این بود که تصور می‌شد اختیارات بانک مرکزی کاسته شده است که با تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی بر اختیارات بانک مرکزی با حمایت سه قوه تاکید شد. این به فعالان بازار این پیام را داد که با حجم های بسیار کمی نمی‌توانند در بازار موج ایجاد کنند زیرا بانک مرکزی با تمام توان حضور دارد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه منابع ارزی ما در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و موارد تقاضا در بازار آزاد بسیار کوچک است، خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند تصمیم اتحادیه اروپا در تشکیل نهاد ویژه مالی و انتقالات ارزی به اطمینان بازار کمک کرد. التهاباتی که درخصوص قیمت ارز رخ داد، نباید اتفاق می‌افتاد و دلیل اقتصادی در آن وجود نداشت. هرچه شفافیت در اقتصاد بیشتر شود، نوسانات کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز