خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خوزستان:

بهترین پاسخ به تحریم کنندگان، تلاش در جهت رشد اقتصادی کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۷۴

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شامگاه دیروز، ۱۴ مرداد ماه در محل مهمانسرای شهید رجایی استانداری اهواز با حضور نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور و هیات همراه و دیگر مسئولین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، نهاوندیان در این جلسه عنوان کرد: اولویت اول در سیاست های ارزی کشور، کالای اساسی و دارو است و این موضوع فصل مشترک سیاست های اعلام شده ارزی در فروردین ماه و سیاست هایی است که اخیرا در کشور تصمیم گیری شده و امروز از سوی بانک مرکزی اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری های دولت بر مبنای  تامین کافی ارز از محل درآمدهای نفتی برای تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور و دارو است، گفت: در حال حاضر شرایط منابع ارزی دولت به گونه ای است که می تواند کالای اساسی و دارو در کشور را به صورت کامل و به موقع تامین کند و این نکته مثبتی است.

نهاوندی اظهار کرد: التهابات ارزی ایجاد شده در کشور به دلیل نیاز های مردم نبوده بلکه به علت تقاضاهای غیر تجاری بوده است. شرایط منابع ارزی کشور از سال گذشته تا کنون بسیار بیشتر از مصارف ارزی کشور بوده است.

وی افزود: متاسفانه در بازار ارزی کشور شرایطی به وجود آمده بود و تقاضاهایی برای مصارف غیر از اقتصاد مولد(خروج سرمایه و خرید ویلا در خارج از کشور) وجود داشت، این مصارف غیر ضروری در بازار ارز تقاضا ایجاد می کرد و طبعا در شرایطی که اقتصاد کشور باید با برخی از  تهدید ها مقابله کند، نباید این ارز  به سمت و سوی مصارف غیر ضروری که برای کشور سودی ندارد حرکت کند.

نهاوندیان بیان کرد: برخی از نگرانی ها در رابطه با تراز ارزی کشور، مبنای واقعی ندارد و همه مصارف منطقی و معقول اقتصادی در تصمیم گیری های ارزی کشور دیده شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت والای  شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی، تاکید کرد: بیشتر اقتصاددان ها در حال حاضر بیشتر از گذشته روی نهادهای اجتماعی که بتوانند پیوندهای اجتماعی را حراست کنند، تاکید می کنند.

وی با اشاره به اینکه ارگان هایی که  میان بخش های خرد و کلان ارتباط موثر ایجاد می کنند، با اهمیت هستند، گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت نهادی در اقتصاد ایران است که می تواند در  تسهیل بسیاری از تصمیمات موثر باشد و این نشان دهنده ظرفیت بالای شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی است.

نهاوندیان ضمن اشاره به جایگاه بالای استان خوزستان در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، بیان کرد: انتظار دارم تا شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خوزستان نقش پیش رو و مبدع را داشته باشد.

وی افزود: این نهاد باید توانایی این را داشته باشد که در بالاترین سطح از سیاست های اقتصادی کشور نظر بدهد. باید بخش خصوصی در سیاست های اقتصادی کشور مورد مشورت قرار بگیرد.

نهاوندیان بیان کرد: تا چند سال آینده،اقتصاد کشور به ثبات و رشد خواهد رسید و ظرفیت های بالقوه ای در آینده با مدیریتی هماهنگ، به عرصه ی ظهور خواهد رسید. ولی اینکه ما کشور را به سمت نا امیدی یا تزریق امید به جامعه پیش ببریم، دست خود ماست.

 معاون اقتصادی رئیس جمهور با  بیان این نکته که فعالان اقتصادی می توانند پیام رشد اقتصادی را در بخش خصوصی به دیگران برسانند، اظهار کرد: به جای تزریق یاس و نا امیدی، به یکدیگر انرژی مثبت بدهیم. در چنین فضایی، وظیفه فعالان اقتصادی بیش از دیگران این است که از فضای مثبت اقتصادی کشور، حراست کنند. باید بر خلاف موج های ناامیدی، برای رشد اقتصادی کشور کوشش کنیم و بهترین پاسخ به تحریم کنندگان، تلاش در جهت رشد اقتصادی، علی الخصوص، رشد صادرات کشور است.

نهاوندیان در پایان گفت: وجود استانداری تلاشگر و کوشا برای بخش خصوصی، یک فرصت ارزشمند است. برگزاری ۲ جلسه با بخش خصوصی در یک ماه نشان از اهتمام و پیگیری شخص استاندار خوزستان دارد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز