خبرگزاری کار ایران

بررسی ارائه خدمات فنی و مهندسی و صدور آن به کشورهای دیگر در جلسه امروز کمیسیون عمران

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۳۵۰

یک نماینده مجلس گفت: در سال گذشته دو میلیارد دلار فروش خدمات مهندسی داشتیم که به اظهار بخش خصوصی قابل افزایش به ۳۸ هزار میلیارد تومان در طول یک سال است که این رقم ۵۰ درصد درآمد نفتی ما خواهد بود.

نظر افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره جلسه امروز کمیسیون عمران گفت: رضا اردکانیان وزیر نیرو در جلسه امروز کمیسیون حضور داشت اما بنا شد طی جلسه‌ای اقدامات صورت گرفته درباره سوال نمایندگان توسط وزیر در جلسه ارائه شود و نتیجه آن در کمیسیون مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: بحث دیگری که امروز در کمیسیون عمران مطرح شد درباره ارائه خدمات فنی و مهندسی و صدور آن به کشورهای دیگر است که اگر ما به صورت ویژه به آن بپردازیم درآمد ناشی از آن می‌تواند برابر ۵۰ درصد درآمدهای نفتی ما باشد .

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار کرد: ارائه خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها هیچ سرمایه‌ای را نیاز ندارد و امکان به دست آوردن این میزان درآمد با این پتانسیل وجود دارد تنها چیزی که نیاز دارد سواد تخصص است که در کشور داریم. این اقدام قدرت علمی کشور را بالا می‌برد.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس عنوان کرد: اگر از پتانسیل بخش خصوصی در این راه استفاده شود هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی تاثیرات بسزایی در کشور ایجاد خواهد شد.  همچنین بیکاران تحصیل کرده در کشور می‌توانند با این اقدام مشغول به کار بشوند.

وی با بیان اینکه این موضوع چند بار در کمیسیون مطرح شده است، گفت: مشکلات و مسائل این کار در حال بررسی است و راهکارهای عملی برای ارائه این خدمات در حال بررسی است. ما می‌توانیم در این راه خدماتی همچون مشاوره، اجرا و فعالیت‌های دیگر فنی را در دیگر کشورها به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته دو میلیارد دلار فروش خدمات مهندسی داشتیم که به اظهار بخش خصوصی قابل افزایش به ۳۸ هزار میلیارد تومان در طول یک سال است که این رقم ۵۰ درصد درآمد نفتی ما خواهد بود.

در این راستا وزارت امور خارجه و معاون اقتصادی این وزارتخانه می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.

نماینده مردم نهبندان خاطرنشان کرد: هرچند این خدمات تاثیربسزایی در اقتصاد، سیاست و اشتغال در کشور ما دارد اما مرتبط با فعالیت‌های سیاسی  کشور است که پیشنهاد می‌شود در همه نهادها که به بحث امور خارجه مربوط می‌شود کارگروه‌هایی تشکیل دهند که این امور را بررسی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز