خبرگزاری کار ایران

رییس شورای ایرانیان آمریکا مطرح کرد؛

از پشت پرده اهداف امارات و عربستان در حادثه تروریستی اهواز تا همزمانی مشکوک سخنرانی وکیل ترامپ در جمع منافقین

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۹۲۰

رییس شورای ایرانیان آمریکا به همزمانی مشکوک سخنرانی یکی از نزدیکان ترامپ درباره تغییر نظام در ایران و حادثه تروریستی اهواز اشاره کرده و افزود: اگر ردپای امارات و عربستان سعودی در این حادثه دیده شود هدف آنها پاسخ تهاجمی ایران به این حمله تروریستی است. در این صورت آمریکا وارد جنگ با ایران خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «تریتا پارسی» رییس شورای ایرانیان آمریکا(نایاک) طی یادداشتی در نشریه «میدل ایست آی» حادثه روز گذشته در اهواز را ریشه‌یابی کرده و ضمن اشاره به تهدیدهای سعودی و امارات علیه ایران نوشت: «محمد بن سلمان» یک سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود «جنگ را به داخل ایران خواهد کشید». او گفته بود «منتظر نمی‌ماند تا عربستان به جبهه جنگ تبدیل شود و در عوض جبهه را به ایران منتقل خواهد کرد». این اظهارات، تنش‌های بین ایران و عربستان را تشدید و به معنای حمایت عربستان از گروه‌های مخالف مسلح علیه دولت تهران بود.

وی همچنین به توییت «عبدالخالق عبدالله» یکی از مشاوران دولت ابوظبی اشاره کرد که حمله تروریستی اهواز را توجیه کرده و گفته «این یک حمله تروریستی نبوده بلکه انتقال جبهه جنگ به سمت ایرانی‌ها یک گزینه اعلام شده بوده است». او هشدار داده که «حملاتی از این دست در فاز بعدی تشدید خواهد شد.»

«پارسی» در این یادداشت نوشت: اگر حمله تروریستی به اهواز بخشی از سیاست تشدید درگیری با ایران از سوی عربستان و امارات باشد، هدف آنها این است که تهران واکنش سختی نشان دهد و به این ترتیب آمریکا برای حمایت از امارات و عربستان وارد عمل شود. در واقع اماراتی‌ها و سعودی‌ها بعد از هزینه‌کرد ۶ میلیارد دلار ماهانه در جنگ شکست خورده علیه انصارالله در یمن ، به تنهایی نمی‌توانند با ارتش ایران مقابله کنند.

وی افزود: در این صورت ایران به تله جنگ با آمریکا خواهد افتاد. «باب گیتز» وزیر دفاع سابق آمریکا در سال ۲۰۱۰ گفته بود که سعودی‌ها خواستار جنگ با ایرانی‌ها به قیمت جان آمریکایی‌ها هستند.

«پارسی» با اشاره به اقدامات و همکاری‌های نزدیک دولت ترامپ با عربستان، امارات و اسرائیل در حوزه ایران نوشت: این همکاری‌ها یک توضیح دارد؛ آمریکا خود به طور فعال متحدانش را شارژ کرده و به سمت جنگ با ایران می‌کشاند.

وی افزود: حمله اهواز تنها یک روز بعد از تهدید شدید «مایک پومپئو» علیه ایران و اینکه گفته بود ایران باید پاسخگوی حمله به کنسولگری آمریکا در عراق باشد، باید مورد توجه قرار گیرد. این گونه اظهارات و بیانیه‌ها و اقدامات با روش‌های «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ که سابقه دستکاری اطلاعات برای ورود آمریکا به جنگ را دارد، همخوانی دارد. جزییات چگونگی همکاری آمریکا با اسرائیل و عربستان و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اتخاذ سیاست خصمانه علیه تهران، گویای همین الگوست.

وی در پایان به موقعیت استراتژیک فراهم شده برای عربستان و امارات اشاره کرده و نوشت: توانایی آنها برای رقابت با ایران در بلندمدت به شدت زیر سوال است. اگر آنها بتوانند آمریکا را به تله انداخته و حضور نظامی آمریکایی‌ها را در خاورمیانه دوبرابر کنند، می‌توانند از آنها برای تعادل قدرت با ایران بهره ببرند. برای آمریکایی‌ها که هم اکنون در باتلاق خاورمیانه به قیمت از دست رفتن منافع استراتژیک‌شان در آسیا و در داخل آمریکا گیر کرده‌اند، این وضعیت هیچ ارزشی ندارد.

«تریتا پارسی» رییس شورای ایرانیان آمریکا(نایاک) به سخنرانی ضد ایرانی «رودی جیولانی» و همزمانی آن با حادثه تروریستی در اهواز واکنش نشان داد.

وی در صفحه توییتر خود با اشاره به ادعاهای وکیل شخصی «ترامپ» در جمع منافقین نوشت: «همزمان با کشته شدن ۲۹ نفر در اهواز ایران توسط تروریست‌ها، رودی جیولانی در جمع یک گروهک تروریستی ایرانی سخنرانی کرده و وعده داده که سیاست‌های ترامپ به یک انقلاب در ایران منجر شود.»

 

از پشت پرده اهداف امارات و عربستان در حادثه تروریستی اهواز تا همزمانی مشکوک سخنرانی وکیل ترامپ در جمع منافقیناز پشت پرده اهداف امارات و عربستان در حادثه تروریستی اهواز تا همزمانی مشکوک سخنرانی وکیل ترامپ در جمع منافقین

 

به گزارش ایلنا، «رودی جیولانی» وکیل شخصی «ترامپ» روز گذشته- شنبه- در جمع گروهک منافقین مدعی شده تحریم‌های آمریکا کارساز بوده و به یک انقلاب در ایران منجر خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که مقامات دولت «ترامپ» بارها مدعی شده‌اند که سیاست‌هایشان در جهت تغییر نظام نیست و به دنبال تغییر رفتار در حکومت ایرانند. وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر در واکنش به اظهارات ضد ایرانی «جیولانی» گفته بود او از طرف دولت حرف نمی‌زند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز