خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت‌‌وگو با ایلنا:/تکرار/

مداحان مجاز نیستند هرچه دلشان می‌خواهد بگویند/نباید با جناح‌بازی مطالب مربوط به ایام محرم را منحرف کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۲۸۸

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر خدای ناکرده کسی بخواهد از فرصت محرم سوءاستفاده کرده و با جناح‌بازی و سیاست‌بازی مطالب مربوط به این ایام را منحرف کند قطعا ناپسند است و این موضوع از سوی واعظ و مداح به مراتب ناپسندتر است.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص سخنان برخی مداحان در مراسم‌های ماه محرم گفت: سیادت واژه‌ای است که اگر از روی دانش، بینش و کوشش صحیح انجام بگیرد، یعنی به تدبیر، عهد و پیمان و اخلاق توجه شود حتما کار مثبت و مفیدی است؛ چه در ایام محرم باشد و چه در ایام دیگر صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اگر ما سیاسی کاری کنیم، سیاسی بازی و منفی بافی کنیم؛ قطعا چه در محرم و چه در ماه‌های دیگر مطلوب نیست. 

این عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: اسلام دین تدبیر،‌ تعقل، اخلاق، عهد و پیمان و محبت است. ما براساس وجدانمان باید کوشش کرده و از هر فرصتی برای افزایش وحدت و اخلاق  در جامعه اسلامی استفاده کنیم. 

اکرمی افزود: اگر خدای ناکرده کسی بخواهد از این فرصت سوءاستفاده کرده و با جناح‌بازی و سیاست‌بازی مطالب مربوط به ایام محرم را منحرف کند قطعا ناپسند است و این موضوع از سوی واعظ و مداح به مراتب ناپسندتر است. 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم برخورد با مداحان هتاک آیا این موضوع باعث بی‌اعتمادی مردم به تریبون‌های عمومی نخواهد شد، گفت: در ایران اسلامی قلم، زبان و رفتار ما تقریبا آزاد است و گاهی هم این آزادی بیش از حد باعث می‌شود که برخی افراد با معلومات و اطلاعات کم و کسانی که اخلاق خوبی ندارند نسبت افراد دیگر به جای نقد، هتاکی کنند. این افراد به جای آنکه نقد و انتقادشان همراه با راهنمایی، دلسوزی و خیرخواهی باشد؛ فقط معایب را می‌گویند. 

وی افزود: راهکار این است؛ آنهایی که اهل فکر و فهم هستند بگویند که فحش و ناسزا فایده ندارد؛ شما باید پیشنهاد دهید و راهنمایی کنید. باید با نقد دلسوزانه و ناصحانه جلوی عیب را بگیرید که این امر قطعا اولی و انفع است.

اکرمی افزود: گوینده و مداح اگر فقط نقد کند اول خودش را در جامعه زیر سوال می‌برد چرا که افراد اهل تشخیص انتقاد او را نمی‌پذیرند و از ارزش خواهد افتاد. هر گوینده و مداح مجاز نیست هرچه دلش می‌خواهد بگوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز