خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

۲۲ بهمن شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم و با افزایش قیمت ارز، انتقادها را شروع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۸۲۵

یک عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه رویکرد جدید ترامپ برای ما تازگی ندارد، گفت: باید نسبت به خروج یک مزاحم از برجام خوشحال بود. اما اگر فقط اهل شعار دادن باشیم و بخواهیم در ۲۲ بهمن با شعار مرگ بر آمریکا به خیابان‌ها بیاییم و با یک افزایش قیمت ارز، انتقادهایمان را شروع کنیم موفق نخواهیم شد.

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تاثیرات خروج آمریکا از برجام برای ایران، گفت: ما تجربه‌ای ۴۰ ساله درباره جنگ، ترور، تحریم، تهدید و سایر فشارها داریم که از سال ۵۷ تا ۹۷ ادامه داشت و این رویکرد‌های ترامپ که برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل است برای ما تازگی ندارد و باعث شده که ترامپ آبروی آمریکا را ببرد و متحدان اروپایی خود را از آن کشور دور کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آمریکا و ترامپ به نصیحت و خیرخواهی‌های دیگران توجه نکردند، اظهار کرد:‌ خداوند گاهی شری را می‌رساند که در آن خیری نهفته است. تاکنون آمریکا نشان داده که در رفع تحریم‌ها تلاشی نداشته و این باعث می‌شود که ما از آمریکا مثل گذشته دل بکنیم و بر امکانات داخلی خودمان تکیه کنیم. دیگران نه تنها دست ما را نمی‌گیرند بلکه می‌خواهند پای ما را ببندند و ما هم باید پای خود را از همه وابستگی‌ها حتی از اروپا جدا کنیم و روی پای خود بایستیم.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ما در داخل ظرفیت‌هایی بسیار داریم، یادآور شد: ما می‌خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم اما باید روی پای خود بایستیم و با دیگران فقط کار کنیم و در این راستا باید انسجام داخلی خودمان را حفظ کنیم و همه جریان‌ها و نهادها و بزرگان کشور باید روی مسائل اصلی جامعه که بیکاری، نقدینگی، صادرات، واردات و قاچاق از جمله آنهاست، کار کند.

اکرمی تصریح کرد: اگر این موضوع بتواند باعث هوشیاری، اعتماد و بیداری ما بشود باید نسبت به خروج یک مزاحم از برجام خوشحال بود. اما اگر فقط اهل شعار دادن باشیم و بخواهیم در ۲۲ بهمن با شعار مرگ بر آمریکا به خیابان‌ها بیاییم و با یک افزایش قیمت ارز، انتقادهایمان را شروع کنیم موفق نخواهیم شد.

این فعال سیاسی درباره لزوم حفظ اتحاد و انسجام در کشور گفت: درباره اتحاد و انسجام بارها صحبت کرده‌ایم اما باید به طور عملی به این موضوع وارد شویم اینکه هر کس به تنهایی حرف بزند کاری را حل نمی‌کند بلکه باید در کنار هم صحبت کنیم ما باید بپذیریم که یک کشور، یک نظام، یک رهبر و یک قانون اساسی داریم هرچند که اختلاف بین اشخاص و جریان‌ها مسلم است اما مشترکاتی داریم که باید به آنها توجه کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز