خبرگزاری کار ایران

واکنش قاهره به خروج آمریکا از برجام؛

با دقت تحولات مربوط به توافق هسته‌ای با ایران را دنبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۷۳۶

وزارت خارجه مصر با متهم کردن ایران به دخالت در امور کشورهای عربی، اعلام کرد که قاهره با دقت زیاد تحولات مربوط به توافق هسته‌ای با ایران را دنبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، وزارت خارجه مصر، بامداد امروز- چهارشنبه- در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت خارجه مصر تأکید کرد: «با اهتمام زیاد تصمیم آمریکا به خروج از توافق امضا شده میان ایران و گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران را دنبال می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «مصر از تمایل آمریکا و جامعه جهانی به پرداختن به همه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و دخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی تقدیر می‌کند و بر پایبندی ایران به تعهدات کاملش در چارچوب پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و توافق ضمانت‌های فراگیر با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که ضامن ادامه جایگاهش به عنوان کشوری فاقد سلاح اتمی است، تأکید می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین بر موضع ثابت مصر که مبتنی بر ضرورت حفظ امنیت و ثبات منطقه است، تأکید و از این‌که «سیاست‌هایی که هدفش توسعه دامنه نفوذ در محیط عربی و تاثیر منفی بر امنیت ملی عربی باشد»، ابراز نگرانی کرده است.

مصر همچنین بر «اهمیت مشارکت طرف‌های عربی ذی‌نفع در هر گفت‌وگویی درباره آینده وضعیت منطقه و به‌ویژه در ارتباط با اصلاح احتمالی توافق هسته‌ای با ایران» تأکید کرده است.

مصر با این ادعا که ایران در صدد خدشه وارد کردن به امنیت منطقه عربی است، از این کشور خواست تا سیاست‌های خود را مورد ارزیابی قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز