خبرگزاری کار ایران

/یادداشت حجت الاسلام سیدرضا اکرمی/

هر دم از این باغ بری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۸۵۵

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام در یادداشتی نوشت: قریش مکه صلح با رسول اکرم را نادیده گرفتند و زمینه فتح مکه را فراهم نمودند، معاویه به صلح خود با امام مجتبی(ع) پایبند نماند و چهره نفاق و پلید خود را به مردم کوفه و تاریخ نشان داد و رو سیاه تاریخ باقی ماند، صدام را دیدیم که قرارداد ۱۹۷۵ بین ایران و عراق را پاره کرد و جنگ تحمیلی را به وجود آورد و در نهایت ریسمان اعدام بر گردن وی قرار گرفت و اعدام شد. تاریخ از این نمونه‌ها فراوان دارد.

۱. چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷ و ۲۲ شعبان ۱۴۳۹ در حالی آغاز شد که ترامپ از برجام هسته‌ای خارج شد و خود را بیش از پیش به همه جهانیان و به ویژه به ملت ایران شناساند و اعلام کرد من فردی (عهد شکن و بد عهد و خودبین) می‌باشم و به خیرخواهی و دلسوزی فرانسه و آلمان و انگلیس و روسیه و چین در مورد مذاکره هسته‌ای با ایران به مدت ۲ سال پای‌بند نمی‌باشم و به شورای امنیت و سازمان ملل تعهدی ندارم و قطعنامه ۲۲۳۱ که آمریکای دوران اوباما یکی از اعضای آنها بود را رد کرد. همگان بدانیم دنیا آزمایشگاه است، آموزشگاه است، دانشگاه است و پالایشگاه است و خوب و بد همه امور را به تدریج به جهانیان نشان می‌دهد و مردم باید درس‌های مناسب از این آزمایشگاه و دانشگاه و پالایشگاه فرا بگیرند (العاقل من وعظته التجارب الایام توضع لک السرائر الکامنه) هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد.

۲. ترامپ از زمان رسیدن به کاخ سفید معاهدات محیط زیست و آب که در پاریس امضا شده بود را نادیده گرفت از تجارت خارجی نیز خارج شد و مدال عهدشکنی و پیمان‌شکنی را گرفت (ثلاثه لاعذر لاحدفیها اداء الامانه و الوفاء با  مهد و برالوالدین) پرداخت امانت، وفای به عهد و پیمان و نیکی به پدر و مادر، در صدر اسلام داریم نه قریش مکه صلح با رسول اکرم را نادیده گرفتند و زمینه فتح مکه را فراهم نمودند، معاویه به صلح خود با امام مجتبی(ع) پایبند نماند و چهره نفاق و پلید خود را به مردم کوفه و تاریخ نشان داد و رو سیاه تاریخ باقی ماند، صدام را دیدیم که قرارداد ۱۹۷۵ بین ایران و عراق را پاره کرد و جنگ تحمیلی را به وجود آورد و در نهایت ریسمان اعدام بر گردن وی قرار گرفت و اعدام شد. تاریخ از این نمونه‌ها فراوان دارد.

۳. در موضوع خروج ترامپ از برجامه فقط رژیم صهیونیستی این کار را تایید کرد که قرآن درباره رژیم صهیونیستی می‌فرماید «و لا تزال تطلع علی خائنه منهم الا قلیلا منهم» علی الدوام یهودیان صهیونی به خیانت خود ادامه می‌دهند و در هفتاد سال موجودیت رژیم اسرائیل هر روز شاهد قتل و تخریب و عهدشکنی بوده‌ایم اسرائیل مصدق (والذی خبث لایخرج الا نکدا و مثل کلمه خبیثه شجره خبیثه، الخبیث من فوق الارض ما... من قرار) از کوزه همان تراود که در اوست. نیش عقرب نه از ره کین است بلکه اقتضای طبیعتش این است. همگان بدانیم اسرائیل را در خاورمیانه به وجود آ‌ورده‌اند که خنجری بر قلب خاورمیانه باشد و در خاورمیانه تنش‌زایی نماید و ثبات منطقه را به هم بریزد. 

۴. همگان بدانیم طبیعت دنیا شر و خیر را باهم دارد و فرموده معصوم این است (دار بالبلاء معروفه و بالقدر معرفه) که اطراف خانه و جامعه جهانی بلا و نیرنگ است و باید این شناسایی را داشته باشیم و بر اساس آگاهی و دانایی و درایت و اراده و ایمان و تجربه خود تدبیر نماییم و عمل کنیم.

۵. چهل سال است که در ایران اسلامی صحنه‌های شگفت آور می‌بینیم هرگز باور نمی‌کردیم عراق مسلمان و همسایه ۸ سال با ما بجنگد و همگان جز سوریه و لیبی و کره شمالی همه جانب او را بگیرند. هرگز ترور و شهادت عزیزانی چون (قرنی و مطهری و مفتح و عراقی) را باور نمی‌کردیم، شهدای هسته‌ای را باور نمی‌کردیم هفده هزار شهید توسط منافقین را باور نمی‌کردیم و ده‌ها موارد دیگر، ایران اسلامی هر روز شاهد ناجوانمردانی‌ها می‌باشد ولی خود را فولاد آبدیده می‌نماید و پخته‌تر می‌شود و بر تجربه خود می‌افزاید و به جد می‌بایست بر خود تکیه نماید «یا ایها الذین امنوا علیکم انفسکم لایضرکم شیئا» و بر تعاون و تواصی خود بیفزاید و بر همدلی و هم‌زبانی و .... خود اهتمام بورزد (ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تخزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون) باید مشکلات داخلی خود را برطرف نماییم و بوروکراسی را کنار بگذاریم و دست‌های همدیگر را بگیریم و نه پای یکدیگر را، باید مدیریت ضعیف خود را اصلاح نماییم، جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم، کارها را حتی الامکان به خودشان واگذار  نماییم و دولت بر حمایت و هدایت و نظارت خود بیفزاید. نقدینگی سرگردان را با ضابطه و اخلاق به سمت تولید و خدمات سوق دهیم و کنترل مصرف داشته باشیم و از اسراف و تبذیر و  نمایشگر و رقابت چشم هم چشمی فاصله بگیریم و بر حمایت از کالای داخلی بیفزاییم.

۶. دولت (قوه مجریه و مقننه و قضائیه) بر کارآمدی و بهره کاری خود بیفزاید و از فرافکنی بپرهیزیم که ظرفیت‌های داخلی کشور بسیار زیاد است و اطلاع‌رسانی اقناعی انجام گیرد. نخبگان و فرهیختگان و دانشگاه‌های ایران و حوزه‌های علمیه تکانی به خود بدهند و بر آگاهی‌سازی و افشاگری بیفزایند باید دولت و مردم در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی انجام وظیفه نمایند.

سیدرضا اکرمی 

۱۹/۲/۱۳۹۷

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز