خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت مادر ATR خبر داد؛

مذاکره برای یافتن خریداران جدید هواپیماهای سفارشی ایران آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۷۴

مدیر عامل شرکت «لئوناردو» که یکی از دو شرکت مادر ATR است اعلام کرد: این کمپانی انتظار به وجود آمدن یک تاثیر معنی‌دار توسط تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کمپانی «ای تی آر» یا «لئوناردو» را ندارد و هواپیماهای ساخته شده را باز توزیع خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «بلومبرگ» مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایتالیایی «لئوناردو اسپا» اعلام کرد: «ای تی آر»، در حال تلاش برای یافتن خریدار جایگزین برای هواپیماهایی است که ایران به ارزش ۱ میلیارد یورو خریداری کرده بود. این هواپیماها به دلیل تحریم‌ها قادر به انتقال به ایران نیستند.

«الکساندرو پروفومو» مدیر عامل شرکت «لئوناردو» که شرکت مادر «ای تی آر» است، در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ما از اینکه می‌توانیم کشورهای دیگری برای تخصیص (هواپیماهای ساخته شده) خود پیدا کنیم اطمینان داریم. ۱۲ هواپیمای  ATR ۷۲-۶۰۰  نسل جدید در سال ۲۰۱۶ توسط ایران سفارش داده شده بود که بخشی از آن تا امروز ارسال شده، اما هنوز هشت هواپیما وجود دارد که ما به کشورهای دیگر تخصیص خواهیم  داد.

بر اساس گفته‌های «پروفومو»، این کمپانی انتظار به وجود آمدن یک تاثیر معنی‌دار توسط تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کمپانی «ای تی آر» یا «لئوناردو» را ندارد و هواپیماهای ساخته شده را باز توزیع خواهد کرد.

«پروفومو» گفت: «لئوناردو» هیچ توافق دیگری با ایران ندارد.

شرکت هواپیمایی «ای تی آر» در  سال ۱۹۸۱ به وسیلهٔ آئروسپاسیال فرانسه (گروه ایرباس امروزی) و اریتالیا (لئوناردوی امروزی) ایتالیا ایجاد شد.

ایران‌ایر پس از اجرایی شدن برجام خرید ۲۰۰ هواپیما را در دستور کار خود قرار داده بود که در این چارچوب ۸۰ هواپیما مربوط به بویینگ، ۱۰۰ فروند مربوط به ایرباس و ۲۰ فروند مربوط به ATR بود.

پس از آنکه با اعلام ترامپ ایالات متحده از برجام خارج شد، بویینگ و ایرباس رسما اعلام کردند که امکان اجرایی کردن قراردادشان با ایران را ندارند و ای تی آر هم نسبت به قابل اجرا بودن این قرارداد تردیدهای جدی را مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز