خبرگزاری کار ایران

رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی با هنر خود شرایط پیش آمده را مدیریت کند/ فراکسیون امید درباره استیضاح وزرا آئین‌نامه دارد/ «استیضاح» نسخه نهایی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۳۹۳

یک عضو فراکسیون امید درباره استیضاح وزرای کابینه دوازدهم گفت: معتقدم در این شرایط استیضاح وزرا به صلاح کشور نیست اما کسانی که آن را مطرح می‌کنند هدف‌شان اصلاح امور است.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ در پاسخ به سوالی مبنی بر‌ اینکه  قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور این‌ نگرانی به وجود آورده است که اختلافات جدی بین مجلس و دولت به وجود خواهد آمد، گفت: نفس حضور رئیس‌جمهور در مجلس یک اقدام مثبت و نشان دهنده تعامل بین دو قوه است؛ نمایندگان در کمال متانت جلسه را اداره کردند.

وی با تاکید بر این‌که یک تعامل نسبتا خوب بین مجلس و دولت وجود دارد، بیان کرد: نمایندگان گلایه‌هایی از رئیس‌جمهور در بعضی موارد مانند دیدارهای فردی و یا گروهی دارند اما با دولت رابطه خوبی دارند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سوالاتی که تاکنون از رئیس‌جمهور و دولت‌مردان شده است، حرف‌ها، خواسته‌ها، مطالبات مردم و نشأت گرفته از مشکلات است.

وی ادامه داد: صرفا سوال نباید برای سوال باشد؛ بلکه باید برای بهبود شرایط پرسیده شود، رئیس‌جمهور و وزرایی که در مجلس برای پاسخگویی حاضر می‌شوند حتما باید به این مساله توجه داشته باشند برای هر سخن و خواسته‌ای که نمایندگان مطرح می‌کنند یک تدبیر ویژه به کار ببرند و جوابگوی نمایندگان مردم باشند.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برخی‌ها معتقدند چون روحانی جواب‌های عامه پسند و به اصطلاح پوپولیستی به سوالات نداده است نمایندگان از پاسخ‌های وی قانع نشده‌اند، عنوان کرد: انتظار مجلس این بود که آقای رئیس‌جمهور به سوالات تخصصی و محوری ورود پیدا کند اما ایشان به صورت کلی صحبت‌هایی داشتند و موضوع جدیدی را مطرح نکردند؛ در صورتی که مجلس و افکار عمومی منتظر بود مطالب جدیدی از آقای روحانی در این پنج محوری که به عنوان سوال مطرح شده بود بشنوند اما ایشان چنین نکردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ البته بخش قابل توجهی از وقت رئیس‌جمهور به صحبت‌های کلی مربوط به تعاملات مجلس و دولت گذشت.

رحیمی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که آیا در شرایط فعلی کشور شاهد استیضاح زنجیره‌ای وزرا خواهیم بود،‌ بیان کرد: من هیچ استیضاحی را امضا نکرده‌ام و در این شرایط هم شخصا این کار را به صلاح کشور نمی‌دانم.

وی تاکید کرد:‌ اگر آقای رئیس‌جمهور آن چیزی که در افکار عمومی و مجلس بود، یعنی روند تغییر در کابینه و سرعت بخشیدن به تغییرات را در دستور کار می داد قطعا نوبت به استیضاح وزرا نمی‌رسید.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استیضاح‌ها خواستگاه واحد ندارد و امضاهای مختلفی از نمایندگان پای آن‌هاست، لذا نمی‌توان یک مدیریت واحد داشت. به نفع خود دولت است نسبت به نگرانی‌های نمایندگان و مردم واکنش مثبت نشان دهد و دست به تغییرات بزند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا فراکسیون امید نسبت به استیضاح وزرای اصلاح‌طلب واکنشی نشان‌ نمی‌دهد، بیان کرد: نگاه ما به تغییرات وزرا سیاسی نیست،‌ ما دیدگاه‌‌مان در این مورد اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست بلکه معتقد هستیم رئیس‌جمهور باید این هنر را داشته باشد که هرچه سریع‌تر شرایط پیش آمده را مدیریت کند.

رحیمی تاکید کرد:‌ جامعه مشکلات فرهنگی و آموزشی هم دارد اما آن‌چه که در اولویت قرار می‌گیرد مشکلات اقتصادی است و باز هم تاکید می‌کنم که نسخه نهایی استیضاح نیست چون بدون خواستگاه واحد و مدیریت است.

وی درباره این‌که گفته می‌شود فراکسیون امید در استیضاح‌ها منفعل عمل کرده است،‌ گفت: فراکسیون امید دارای آئین‌نامه در خصوص استیضاح وزرا و سایر موارد نظارتی و تصمیم درباره موضوعاتی مانند استیضاح و موضوعات دیگر است و باید تابع نظر رای شورای مرکزی و هیأت رئیسه باشد.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد:‌ نمایندگان طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند که شرایط را تغییر دهد اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که روزهای تحریم نزدیک و ما شاهد هستیم وزرات خانه‌های مثل کار و اقتصاد بدون وزیر هستند، این امر چه اثری روی شرایط خواهد گذاشت،‌ عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید ظرف سه ماه به وظیفه قانونی خود عمل و وزیر جدیدی معرفی کند، وی باید سرعت خود را برای ترمیم کابینه و ایجاد یک ترکیب جدید در تیم اقتصادی بالا ببرد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این که برخی از نمایندگان عنوان می‌کنند این روزها هر وزیری پایش به مجلس برسد بی شک استیضاح می‌شود، گفت: در نطق خود اعلام کردم اگر هدف استیضاح بهبود شرایط کشور است باید به صورت حرفه‌ای جلو رود و قبل از این‌که مورد وصول قرار گیرد، باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نیت و هدف طراحان استیضاح اصلاح امور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز