خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران :

مهارت‌آموزی در سطح دانشگاه‌ها مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۴۶۶

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران گفت:مهارت‌آموزی به عنوان نیاز روز جامعه در سطح دانشگاه‌ها مغفول مانده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سیدحسین درویشی صبح امروز در گردهمایی مربیان مراکز دولتی و آموزشگاهای آزاد آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران با اظهار داشت: فعالیت فنی‌وحرفه‌ای برای توسعه اشتغال طراحی شده است و برای اجرای موفق آن نیاز به همکاری مدارس، دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر داشتن مهارت یکی از نیازهای اساسی انسان است، افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری ما به دلیل عدم مهارت افراد به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران گفت: مراکز فنی‌وحرفه‌ای با برنامه‌ریزی مدون زمینه تقویت روحیه کارآفرینی در بین جوانان جویایی کار را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش و فنی‌وحرفه‌ای کشور طرح آمایش سرزمینی و نیازسنجی را در دستور کار خویش قرار دارد، افزود: رشته‌های متناسب با نیاز کشور در فنی‌وحرفه‌ای در حال شناسایی و تشکیل است و روند خدمات فنی‌وحرفه‌ای باید حتی در سطح روستاها هم گسترش پیدا کند.

درویشی با اعلام اینکه رشته‌های تعریف شده برای فنی‌وحرفه‌ای مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد،ادامه داد: دولت تسهیلات مورد نیاز برای آموزش دیدگان فنی‌وحرفه‌ای اختصاص می‌دهد.

وی افزود: مهارت‌آموزی به عنوان نیاز روز جامعه در سطح دانشگاه‌ها مغفول مانده است . برای برون‌رفت از این موضوع آموزش سفارشی در دستور کار این سازمان و متناسب با نیاز دانشگاه‌ها تعریف شده است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران با اعلام اینکه طرح‌های زودبازده و اشتغالزا در حال حاضر نیاز کشور است، یادآور شد: سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای در این حوزه برنامه مدونی را تعریف کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در این سازمان برای پرسنل نظام وظیفه، افزود: این سازمان به صورت جدی برای ارائه آموزش و مهارت لازم اهتمام دارد.

درویشی با اعلام اینکه طرح ایران مهارت در سطح استان مازندران در حال پیگیری است، بیان کرد: این طرح در 9 شهر استان اجرایی شده و برنامه داریم در همه شهرهای استان گسترش دهیم.

به گزارش ایلنا،در طرح ایران مهارت دانش‌آموزان مکلف می‌شوند که دوره‌های مهارتی که برای آنها پیش‌بینی شده است را بگذرانند و ساز و کار آن بین فنی‌وحرفه‌ای و آموزش و پرورش تعریف شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز