خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری فارس خبر داد؛

کشف ۳ انبار احتکار دارو در ممسنی و یک انبار مواد غذایی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۳۱۷

رئیس کل دادگستری استان فارس از کشف ۳ انبار احتکار دارو در شهرستان ممسنی و یک انبار بزرگ مواد غذایی در شیراز، در راستای مبارزه با اخلال گران نظام اقتصادی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی القاصی با اشاره به صدور دستور قضایی مبنی بر بازرسی از محل انبار اقلام دارویی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی افزود: در نتیجه این بازرسی مقادیر قابل توجهی انواع دارو کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه دارو های مکشوفه شامل اقلام متعدد از جمله دارو مجاز، غیر مجاز و داروهای گران قیمت و کمیاب بوده است گفت: پس از کشف انبار اول، دو انبار دیگر احتکار دارو در این شهرستان کشف شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین از دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد و خاطر نشان کرد: فرد دستگیر شده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار دارو در بازداشت به سر می برد.

القاصی با بیان اینکه طبق نظر اولیه کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارزش داروهای کشف شده قریب به ۴۵ میلیارد ریال می باشد، ادامه داد: شب گذشته با دستور قضایی بیش از ۳۰ کامیونت دارو از انبارهای غیر استاندارد به انبارهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان منتقل و دستورات لازم در راستای تفکیک داروهای تاریخ مصرف گذشته از داروهای سالم صادر شد.

وی خاطر نشان کرد: پرونده مطروحه در دادسرای شهرستان ممسنی در حال بررسی و تکمیل تحقیقات و اخذ گزارشات کارشناسی می باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به کشف انبار بزرگ احتکار مواد غذایی در یکی از مناطق شیراز گفت: متهم این پرونده نیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق احتکار عمده مواد غذایی با قرار صادره از سوی دادسرای انقلاب اسلامی شیراز در بازداشت به سر می برد و انبار مورد نظر با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمپ شده است.

القاصی با بیان اینکه از این انبار مواد غذایی بیش از یک هزار تن انواع کالا کشف گردیده گفت: ارزش تقریبی این کالاها ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی استان در مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با محتکران مایحتاج ضروری مردم همچون گذشته عزم و اراده راسخ دارد، افزود: به لحاظ عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ریاست قوه قضاییه و حساسیت های موجود، اطلاع رسانی از اقدامات و برخوردقاطع  قضایی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز