خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در مخالفت با استیضاح کرباسیان:

نباید تمام بدبختی‌ها را بر سر یک نفر بریزیم/ تاکنون در هیچ زد و بندی شرکت نداشتم

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۹۶۰

نماینده تبریز گفت: من از نظر علمی از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکردم و از نظر کاری پس از گرفتن تخصص قلب تاکنون از هیچ مریضی پولی نگرفتم، تاکنون در هیچ زد و بندی شرکت نداشتم زندگی من و فرزندم کاملا شفاف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس و مخالفت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: من از نظر علمی از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکردم و از نظر کاری پس از گرفتن تخصص قلب تاکنون از هیچ مریضی پولی نگرفتم، تاکنون در هیچ زد و بندی شرکت نداشتم زندگی من و فرزندم کاملا شفاف است.

وی در رابطه با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: ما در مقابل بزرگترین اقتصاد و قدرت دنیا ایستاده‌ایم. بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا در حال حاضر در صحنه است تا ما را زمین‌گیر کند .علاوه بر آ‌مریکا، عربستان سعودی هم که توسط خود ما جری‌ شده میلیاردها دلار برای زمین‌گیر کردن ما هزینه می‌کند ما در مقابل چنین قدرتی که با تمام وجود ایستاده وزیر اقتصاد را مقصر می‌دانیم. آیا ما در این کشور در مقابل دشمنان آرایش جنگی به خود گرفته‌ایم و اعلام جنگ کرده‌ایم ما در کشور همه همدیگر را محاکمه می‌کنیم. ما لاجرم باید ستاد جنگ تشکیل دهیم. کشور مشکلات اقتصادی دارد و بدتر از این هم خواهد شد. تنها یک راه پیش روی ما قرار دارد و آن هم وحدت، انسجام و پذیرش شرایط و مشکلات است. من تمام کارهای وزیر را درست نمی‌دانم اما راه حل این است که اختلافات را دور بریزیم.

پزشکیان تاکید کرد: باید یک ستاد تشکیل شود و تمام مسئولان در آن ستاد عضو شوند. ستاد جنگ اقتصادی یک ضرورت است ما با عراق می‌جنگیدیم چنین ستادی را تشکیل داده بودیم که آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان قائم مقام امام در این ستاد حضور داشتند ما باید ستادی درست کنیم و همه پشت سر آن ستاد بایستیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

وی افزود: بنده با برجام موافق بوده و هستم که دشمن را این چنین دیوانه کرده است در حال حاضر باید پشت یک پرچم و یک زبان دست به دست هم دهیم و بپذیریم شرایط بد اقتصادی خواهیم داشت. اگر قرار به ایستادن است باید به دور از شعارزدگی بایستیم و شرایط را تحمل کنیم. خودروهای آخرین سیستم نباید به داخل کشور راه پیدا کند و همه باید ساده‌زیستی را یاد بگیریم. به جای ایراد گرفتن اگر راه بهتری بلد هستید اعلام کنید به جای نقد پشت سر هم بایستید و دشمن را شاد نکنید.

نائب رئیس مجلس در ا دامه تصریح کرد: به رغم اینکه رفتار تندروها باعث جری شدن دشمن شد و این شرایط اقتصادی را به وجود آورد باید برای حل آن دست به دست هم دهیم و به هم کمک کنیم. اختلافات را کنار بگذاریم . ستاد جنگ اقتصادی باید منسجم باشد مسئولین رده اول باید با مردم صادقانه صحبت کنند ما دیگر نمی‌توانیم مثل گذشته ولخرجی کنیم باید به فکر اقشار کم‌درآمد و فقیر باشیم.

وی با انتقاد از برخی نمایندگان خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم هم موافق مقابله با آمریکا باشیم و هم هر که اقدامی کرد نقد کنیم راه همفکری نقد کردن نیست دولت تنها مسئول بیکاری نیست تصور می‌کنید اگر دولت تغییر کند بیکاری حل می‌شود FATF در حقیقت یعنی هیچ بانکی در جهان با ما معامله نخواهد کرد و همه ما باید در این خصوص جوابگو باشیم در چنین وضعیتی تنها یک راه داریم که علما، سیاستمداران و کارشناسان کنار هم قرار بگیرند و همه جناح‌ها و دسته‌ها در کنار هم باشند. مقام معظم رهبری هم باید نماینده‌ای در ستاد داشته باشد و با همفکری تمام اعضای این ستاد جنگ اقتصادی را پیش ببرد.

وی افزود: باید ایمان داشته باشیم در مقابل تجاوز بیگانه سر خم نخواهیم کرد نباید تمام بدبختی‌ها را بر سر یک نفر بریزیم در هفته دولت که باید به فکر مردم باشیم در حال استیضاح همدیگر هستیم نقدهای نمایندگان صحت دارد اما تمام مشکلات مربوط به وزارت اقتصاد نیست.

پزشکیان با انتقاد از استیضاح وزیر کار تاکید کرد: وزیر کار را استیضاح کردید به نظر شما بیکاری حل شده است باید روش را عوض کرد نباید به دنبال مقصر گشت ما به دنبال رفع مشکل نیستیم با احساسات و شعار مشکل حل نخواهد شد بین تئوری و عمل سال‌ها فاصله است همه ما برای این کشور دلسوز هستیم همه ما عیب داریم اما به یک چیزی معتقدیم که این کشور آزاد، اسلامی و مستقل باشد که این اسقلال با نقد همدیگر میسر نیست.

وی افزود:‌ ۴۰ سال است در این کشور این وضعیت حاکم است دشمن با تمام قوا ایستاده تا ما را زمین‌گیر کند بیاید ما خودمان خودمان را تخریب نکنیم باید به هم کمک کنیم و این باور من است در هفته دولت و روز دولت به جای تخریب هم هم‌قسم شویم که ایستادگی و ساده زیستی را پیش خواهیم گرفت  تا کشور شرایط بحرانی را طی کند در حال حاضر و در جنگ اقتصادی باید تولیدکنندگان به میدان بیایند و باید آنها را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز