خبرگزاری کار ایران

جاسمی در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد:

پس از ونزوئلا بی‌ارزش‌ترین پول جهان را داریم/ ارزش پول ملی را یک شبهبه تاراج دادید

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۰۹

نماینده کرمانشاه گفت: آقای کرباسیان شما ارزش پول ملی را که حاصل مقاومت و ایستادگی و تقدیم هزاران شهید و جانباز در طول ۴۰ سال بود را یکشبه و یک‌روزه به تاراج دادید و حالا پس از ونزوئلا بی‌ارزش‌ترین پول جهان را داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد گفت: امروز مردم ایران برای بهبود شرایط خود چشم به تصمیم نمایندگان گرفته‌اند مگرنه اینکه زمانی که ترامپ از برجام خارج شد و تصمیمات جدیدی در ایالات متحده اتخاذ شد، یکی از آنها جنگ اقتصادی علیه کشور ما بود؟ مگر نه اینکه باید براساس مقتضیات خود و جنگ تمام عیار شرایط را برای مقابله با آن مهیا کنیم؟ آیا شرایط امروز نشان می‌دهد که ما در حال مقابله با آمریکا و متحدان آن هستیم؟

وی ادامه داد: در دوران جنگ وقتی که فرمانده‌ای با ناکارآمدی موجب شهید شدن و تلفات می‌شد، او را برکنار می‌کردند. آیا امروز که وزیر اقتصاد موجب شهید و تلفات بسیاری شده نباید در مورد ایشان تجدیدنظر شود؟ باید توجه داشت خسارات جبران ناپذیری به مردم وارد شده است و شما با اقدامات و دستورات خود موجب شدید ثروتمندان غنی‌تر و بی‌بضاعتان فقیرتر شوند و حتی قادر به خرید یک کیسه آرد نباشیم. باید پذیرفت وضعیت معیشت مردم سخت و نگران‌کننده است به طوری که در حوزه نمایندگی بنده افراد طبقه متوسط هم  اعلام نگرانی می‌کنند.

نماینده کرمانشاه تصریح کرد: برخلاف شعار تدبیر امید شما همه را ناامید کردید و با بی‌تدبیری خود زمینه ناهنجاری را بسط و گسترش دادید و این گناهی نابخشودنی است. شما ارزش پول ملی را که حاصل مقاومت و ایستادگی و تقدیم هزاران شهید و جانباز در طول ۴۰ سال بود را یکشبه و یک‌روزه به تاراج دادید و حالا پس از ونزوئلا بی‌ارزش‌ترین پول جهان است.

جاسمی آمارهای اعلام شده در مورد تورم را دروغ دانست و افزود: چه کسی می‌تواند تورم ۲۰ درصدی را باور کند، در حالی که شاید این رقم نزدیک به ۲۰۰ درصد باشد. شما سفری به مناطق زلزله‌زده بکنید تا بدانید که بیش از یک میلیون نفر متاثر از شرایط سخت هستند و امروز هم که زلزله نزدیک به ۶ ریشتری در آنجا روی داده است.

وی ادامه داد:‌ بنده در سفری که به ثلاث و باباجانی داشتم به عینه دیدم که مردم در شرایط سختی هستند و پولی که شما به ارزش ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومان تعریف کرده‌اید، هیچ تاثیری نمی‌تواند داشته باشد و مردم هنوز در نگرانی هستند و شما جیب خود را پر می‌کنید.

نماینده کرمانشاه متذکر شد: شما یک سال است که سرکار هستید. ببینید چقدر فساد در گمرک شما وجود دارد؟ گمرک غرب کشور در دست کسانی است که در طول هشت سال جنگ حتی یک شلیک به کشور نداشتند. در بخش واگذاری‌ها هم بزرگ‌ترین ظلم به مردم صورت می‌گیرد و دارایی‌ که ارزش آن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است را با تاراج و مفت به افراد واگذار می‌کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز